KREĆETE NA PUT, A ONDA SHVATITE DA VAM JE ISTEKAO PASOŠ! Evo kako da putne isprave dobijete za 48 sati, MORATE ISPUNITI JEDAN USLOV!
Redovna procedura traje 5 do 7 dana!
Foto: Tanjug/VLADA DZUVEROVIC
Letnji godišnji odmori su pred vratima, a mnogi građani u poslednjem trenutku shvataju da im je potreban važeći pasoš. Iako je sezona izdavanja putnih isprava već u punom jeku, za one kojima je dokument hitno potreban postoji i ubrzana procedura – pasoš se može izvaditi u roku od samo 48 sati, ali pod određenim uslovima i uz dodatne troškove, ističe Sanja Panić, šef Odseka za izdavanje putnih isprava.
Panić pojašnjava da građani mogu birati između redovne i hitne procedure za izdavanje pasoša, a na teritoriji Beograda zahtevi se mogu podneti u čak 17 policijskih stanica i 10 ispostava, što omogućava veću dostupnost i fleksibilnost u planiranju putovanja.
- Građani mogu podneti zahtev zakazivanjem preko portala eUprave, kao i ličnim dolaskom u bilo koju od tih policijskih stanica tako što ćete sačekati malo u redu. Vrlo je pojednostavljena procedura jer ne donose ranije izvode, a sada već ne i uplate jer se to sve elektronski i preko portala i aplikacije izvršava - napomenula je.
Redovna procedura do 7 dana
Redovna procedura za izdavanje putnih isprava je u ovom momentu, kako navodi šefica Odseka, od 5 do 7 dana.
- Iznos taksi je 3.600 dinara za pasoš koji važi narednih 7 meseci, odnosno 4.200 za onaj koji važi preko 7 meseci - dodala je.
Hitna procedura
Za one građane koji se nađu u situaciji kada im je pasoš potreban u najkraćem roku - zbog službenog puta, hitnog lečenja u inostranstvu ili sličnih okolnosti, postoji mogućnost hitnog izdavanja putne isprave.
- Građani uz priložen pisani dokaz o iznenadnoj hitnosti, recimo neka to bude neko putovanje službeno, iznenadno ili neko lečenje u inostranstvu mogu priložiti dokaz o tome, kao i uplatom takse od 5.000 dinara uz onu redovnu koju sam već pomenula. Rok izdavanja tih pasoša je 48 sati koji se maksimalno poštuje - objasnila je Panićeva.
Gužve ima, ali je situacija pod kontrolom
Povećan broj zahteva pred početak godišnjih odmora doveo je do većih gužvi u pojedinim policijskim stanicama, ali situacija je pod kontrolom. Prema rečima Panićeve, zakazivanje termina preko eUprave za neke stanice trenutno je moguć za početak jula.
- Građani mogu i da otkažu termin koji neće iskoristiti, pa se često pojavi u toku dana i neki slobodan termin. Svakako termin se može zakazati i neposrednim dolaskom u naše policijske stanice, sačeka se malo, nisu baš tolike gužve, odnosno ništa neobičajno što se nama ne dešava svake godine. Referenti su tu i sve ono što u toku dana građani žele svakako se u toku tog istog dana i prima, nemamo vraćanje stranaka. Ministarstvo spremno čeka svoje građane i tu smo sa našim referentima koji se zaista trude da odgovore na sve moguće načine zahtevima - zaključila je.
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)