SIMBOL JEDNOG VREMENA! Dvoja vrata, kompaktne dimenzije, kockasta silueta - sve što treba da znate o legendarnom četvorotočkašu!
Postoje planovi i za jugo kabrio, kupe, čak i za jugo SUV.
Foto: Yugo
Legendarni jugo (Yugo) gotovo tri decenije proizvodio se u kragujevačkoj "Zastavi" i postao simbol jednog vremena. Njegov povratak je bliži nego ikad, a evo šta sve znamo dosad.
Novi jugo udruženi je poduhvat Aleksandra Bjelića iz kompanije "Globo", koji je otkupio prava na ime, i grafičkog dizajnera Darka Marčete.
Prototip novog juga trebalo bi da vidimo na izložbi Expo 2027, kroz dve godine, i taj model će biti u voznom stanju, ali već sada imamo pojedine informacije i prikaze.
Tako je, na događaju Car Design Event 2025 u Minhenu nedavno prikazana i prva maketa konceptnog automobila.
U pitanju je model u razmeri 1:5, koji je, kako je Marčeta rekao za B92.net, razvijan tokom protekla četiri meseca i ne predstavlja konačnu verziju dizajna budućeg automobila jer se stalno javljaju nove ideje.
Biće ih još
Koncept još nema zvanično ime, ali izgleda sjajno.
Dvoja vrata, kompaktne dimenzije, kockasta silueta i minimalističke linije podsećaju na originalni jugo, ali sa savremenim detaljima koji se očekuju od automobila iz 2025.
U ranijem intervjuu Marčeta je za naš portal istakao da ovo neće biti jedina varijanta juga.
- Neće tu biti samo ovaj jugo kog vidimo na crtežima. Postoje planovi i za jugo kabrio, kupe, čak i SUV - navodi on, najavljujući da je glineni model koji pravi u razmeri 1:5 gotovo završen, dok se za prototip "već prave logistika i statistika".
Takođe, Marčeta je istakao da ne treba otpisati ni novog stojadina (zastavu 101).
- Biće i stojadin. Nismo odustali od njega - uverava nas.
Manuelac ili automatik? Oba
Kada je reč o modernoj interpretaciji ovog automobila, najavljene su verzije sa atmosferskim i turbo-benzinskim motorima, dok je električni pogon takođe u razmatranju. Prema trenutnim informacijama, kupci će moći da biraju između manuelnog i automatskog menjača.
Ako novi jugo zaista uđe u serijsku proizvodnju - što kompanija planira da ostvari u naredne dve godine - takmičiće se u evropskom segmentu malih hečbek automobila, uz modele kao što su sitroen C3, reno klio i folksvagen polo.
Još je rano govoriti o tome kakva bi mogla da bude cena novog juga, ali ukoliko tvorci budu želeli da bude konkurentan s gorepomenutim modelima, očekuje se da bi kupci trebalo da za njega izdvoje ispod 20.000 evra, ukoliko to bude moguće.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)