POTROŠAČKA PATROLA: Istraživali smo internet prevare, ako dobijete sumnjivu poruku ODMAH uradite ovo! (VIDEO)

Autor: Anđela Trifunović

Vesti

05.09.2023

20:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Novu epizodu emisije "Potrošačka patrola" pogledajte na našem Jutjub kanalu Republika NEWS!

POTROŠAČKA PATROLA: Istraživali smo internet prevare, ako dobijete sumnjivu poruku ODMAH uradite ovo! (VIDEO)

Foto: Republika TV

Da li ste čuli za sajber kriminal?
U moru prevara posebno se ističe jedna - takozvani fišing.
Fišing je odavno poznat, ali i dalje radi. Tako bar tvrde prevaranti. A
i prevareni.


O čemu se tačno radi i šta se to dešava kad kažemo da je posredi fišing.
U najkraćem: prevaranti se lažno predstavljaju i navode žrtvu da sama
oda željene podatke poput lozinke, pina za karticu ili nešto slično.
Potrošačka patrola, uz konsultacije sa stručnjacima, potrudila se da vam
objasni kako fišing funkcioniše i šta treba da preduzmete da vas
prevaranti ne bi svrstali na dugu listu svojih žrtava a sve smo to spremili u našoj novoj emisiji "Potrošačka patrola". 


Krenimo redom...
Na primer, možete dobiti poruku od MUP u kojoj vas policija navodno
obaveštava da se protiv vas vodi neki pravni postupak i da hitno treba
da odgovorite na mejl u kom vam traže određene podatke. Ili vas,
navodno, vaša banka obaveštava da zbog pada sistema treba da joj
dostavite svoje podatke.


Postoji pet osnovnih pravila kako da razlikujete pravu od lažne poruke:


- Ako vam se banka prvi put obratila ovakvom porukom, velika je šansa da
ste žrtva prevare jer se banke retko javljaju klijentima na taj način.
- Drugi alarm je ukoliko vam u poruci traže lične podatke s obzirom na
to da takvu stvar nikada ne rade putem mejla niti će zahtevati da
restartujete aplikaciju.
- Obratite pažnju na gramatičke greške u poruci, možda baš one ukazuju
da ste potencijalna žrtva prevare.
- Budite obazrivi ukoliko poruka sugeriše hitnost u postupanju jer
prevaranti najčešće igraju na paniku i veruju da ćete pogrešiti.
- Obavezno proverite da li se link iz poruke razlikuje od domena vaše
banke, makar to bila i najmanja sitnica.
Pazite i na sledeće:
- Prevaranti često koriste praznično vreme, kada je pažnja ljudi
smanjena.
Kako ističe kompanija za internet-bezbednost "Kasperski", prošle godine
Srbija je bila među zemljama s najvećim brojem potencijalnih fišing
prevara.
Ovo su neka od rešenja ukoliko posumnjate da neko hoće da vas prevari:
- Proverite mejl iz poruke, ali tako što ćete pozvati telefon koji inače
koristite u komunikaciji s kojeg vam navodno piše osoba ili kompanija, a
ne taj koji je naveden u mejlu.
- Važno je da kompjuter bude zaštićen antivirus programom i da se često
radi bekap podataka.
- Ukoliko mislite da vam je lozinka otkrivena, čak i ako niste sigurni u
to, savet je da je odmah promenite. 

 

Novu epizodu emisije "Potrošačka patrola", pogledajte u videu na početku teksta! 

 

Bonus video: 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading