SVAKI KLIK "JETELOV" PRLJAVI TRIK: Korisnik slučajno aktivirao uslugu, pa posle morao da otkaže čak i plaćanje parkinga (FOTO)

Autor:

Vesti

28.09.2022

15:40

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Razne servise i opcije možete aktivirati i nesvesno prilikom surfovanja, ali ako biste da ih posle isključite, e tu nastaje veliki problem.

SVAKI KLIK "JETELOV" PRLJAVI TRIK: Korisnik slučajno aktivirao uslugu, pa posle morao da otkaže čak i plaćanje parkinga (FOTO)

Foto: facebook printscreen

Neverovatne stvari se dešavaju ako je vaš izabrani mobilni operater "Jetel". Jedna od njih je i ta što kada opušteno surfujete internetom, na šta imate pravo, i što vam je omogućeno paketom koji ste uglavnom debelo platili, možete kliknuti nešto, sasvim slučajno, a reč je o reklami ili skrivenom linku, koji ne možete ni opaziti u brzini.

Ali, upravo taj, vaš odbrani mobilni operater, dozvoliće da vam se automatski odobri naplata usluge na koju ste nesvesno pristali.

Čini se komplikovano, međutim, zapravo je vrlo jednostavno. "Jetelu" je očigledno u interesu da vam se naplati bilo kakva usluga, jer po svemu sudeći dobija određeni deo kolača, čime bi se, inače, mogla objasniti činjenica da ova kompanija brže-bolje odobrava da se preko njenog računa realizuje pretplata na određeni servis.

MUKE PO TIŠMI

Evo i primera, da vam sve bude do kraja jasno. Korisnik Fejsbuka, upisan kao Vladimir Tišma, požalio se pratiocima da je nadrljao sa "Jetelom", podelivši skrinšotove svoje konverzacije sa pomenutim mobilnim operaterom uz opis: "Idemo dalje... Znači, pre nego što klikneš na bilo šta - nemoj".

Od "Jetela" je, kako je napisao, prethodno dobio sledeću poruku, čiji je printskrin i priložio:

- Naplaćena je usluga pod nazivom "esr live", mesečna pretplata na ovaj servis u iznosu od 500 dinara, možeš na internetu pronaći ovaj servis i odjaviti se sa njega, kako se ne bi naplaćivao više.

Budući da mu nije bilo jasno o čemu se radi, a nije se sećao ni kad ni na koji način je aktivirao pomenutu uslugu, ovom "Jetelovom" korisniku je bilo važno samo da prekine pretplatu na uslugu esr live, pa je upitao svog operatera:

- Da li mi možete reći kako i kada je uključeno?

Ispostavilo se da je pretražujući na internetu, čitajući neki članak ili čak puštajući muziku, ulaskom na neki link ili radeći nešto slično potpuno nesvesno i ne želeći to aktivirao uslugu od koje nema nikakve koristi i čiji je cilj samo da mu naplati iznos od 500 dinara mesečno.

- Uključeno je 35. 8. 2022. 08:49, a aktivacija može biti raznovrsna, preko reklama na netu, surfovanjem, takođe i raznim banerima i kolačićima, linkovima. To su najčešće aktivacije - obavestio ga je "Jetel".

BEZ ODGOVORA

Nakon, po svemu sudeći, prepiske koja je usledila, u kojoj je Tišma pokušao da dozna šta može da uradi da prekine da plaća nešto što ni isprva nije imao nameru da koristi, epilog je bio krajnje neverovatan. Evo kako je to rešenje opisao Tišma:

- Rešenje - isključio sam sve "usluge" koje se plaćaju preko operatera, uključujući i parking. Kažu - ne možeš da biraš  šta hoćeš. Samo da otkazuješ...

Poznato je, naime, da postoje usluge koje se automatski naplaćuju od mobilnog operatera, kao što je usluga naplate parkinga, koja se realizuje slanjem SMS poruke na određeni broj, to beleži "Jetel" i onda ispostavlja zajedno sa računom. To je često korišćena i praktična situacija u kojoj se vrši automatsko obavljanje naplate, međutim, Tišma je i to morao da isključi, kako bi prekinuo da plaća uslugu esr live.

Ispostavilo se, u "Jetelu" vži samo princip sve ili ništa, odnosno ne mogu se isključiti pojedini servisi i usluge već isključivo svi koje imate.

Slagali ga sa zvaničnog profila

Tišma se obratio direktno "Jetelu" na Fejsbuku i pitao kako da se poništi aktivirana usluga, a da to ne znači isključenje automatske naplate parkinga.

- Ne želim da mi dete koje je par minuta nešto pogledalo na telefonu pošalje nekakav SMS koji će da košta ko zna koliko dinara. Da li mogu nekako kod vas da blokiram sve usluge trećih lica koje vi kao operater mobilne telefonije naplaćujete, a da zadržim samo i jedino plaćanje parkinga u tom slučaju? Molim da naglasite da li ima razlike u smislu da li to može da se uradi u radnji ili samo preko kol-centra - napisao je Tišma na Fejsbuku i tagovao "Jetel".

Sa zvaničnog "Jetelovog" profila su mu odgovorili da je to moguće uraditi pozivom ka kontakt-centru ili odlaskom u poslovnicu. Ispostavilo se ipak, da nije bilo tako.

- Evo upravo sam razgovarao sa kontakt-centrom i objasnili su mi da baš to što sam vas pitao  - NE MOŽE, baš kao što su mi rekli i u radnji. Ne bih vas više zadržavao - napisao je na kraju Tišma.

Od promene imena sve krenulo naopako

Nije tajna da korisnici nisu zadovoljni otkako je "Telenor" postao "Jetel". Koje probleme ima ova mreža i kolika je frustracija njenih korisnika, najbolje se može videti kada se uđe na njihovu zvaničnu stranicu na Fejsbuku.

Tu se korisnici žale na mnogobrojne teškoće - poskupljenje usluga, katastrofalan protok interneta i lošu jačinu signala, pad mreže, gubljenje dometa i nefunkcionisanje aplikacije, probleme sa SMS porukama za parking, zbog čega su ljudi ni krivi ni dužni dobijali kazne, kao i probleme sa dopunama (korisnicima nije uplaćen kredit koji su uredno platili).
Jedan od velikih problema su i izmene ugovornih obaveza tokom aktivnog ugovora, bez ponude raskida ugovorne obaveze.

Mnogobrojne pritužbe i na zaposlene

Veliki broj pritužbi stigao je i na zaposlene ove kompanije, što u kol-centrima što u poslovnicama koje se nalaze širom Srbije. Klijenti im zameraju to što kad god se obrate zaposlenima "Jetela" kako bi rešili neki problem nailaze na zid ćutanja, nezainteresovanost ili neprofesionalno ponašanje.

- Od operatera mi se niko ne javlja. A radnici u poslovnici u pešačkoj zoni u Kragujevcu su gomila neljubaznih i nezainteresovanih prevrtača očima. Da li ostajemo beskorisni? Da! - komentar je Milene Miladinović na zvaničnoj Fejsbuk stranici "Jetela".

Ovo je odgovor "Jetela"

Na naš upit iz "Jetela" smo dobili sledeći odgovor:

- Kompanija "Jetel" omogućila je svim korisnicima nesmetano korišćenje usluga drugih provajdera, na koje se prijavljuju na sopstveni zahtev. Korisnik, pozivanjem našeg kontakt centra ili dolaskom u poslovnicu, može zahtevati uvođenje zabrane prijema naplatnih SMS poruka od strane drugih provajdera. Ovom zabranom onemogućava se dalji prijem naplatnih SMS poruka sa četvorocifrenih brojeva (gde spadaju i Busplus provere ili SMS obaveštenja od banaka), ali je i dalje omogućeno samo plaćanje parkinga putem SMS poruka.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading