KOLO SREĆE SE OKREĆE! ČUDNO POSLOVANJE "ĐENERALI OSIGURANJA": Prave lutriju od novca klijenata!

Autor: Tamara BUJIŠIĆ

Vesti

20.02.2021

04:42

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Osiguravajuća kuća "Đenerali" od novca koji joj uplaćuju klijenti za polise osiguranja organizuje nagradnu igru. U toj lutriji nagradama velike vrednosti poput automobila BMW, čija je cena 60.000 evra, pokušavaju da namame nove klijente.

RepublikaFoto: ST/A. NALBANTJAN

Prema rečima sagovornika našeg lista iz krugova osiguranja, "Đenerali" ne samo da na ovaj način pravi nelojalnu konkurenciju drugim osiguravajućim kućama već, što je još gore, novac koji mu, preko polisa ili na druge načine poveravaju klijenti, ne koristi za isplatu odšteta.

SPOJENI SUDOVI

- Da bi im se isplatilo organizovanje ovakve nagradne igre, oni te pare moraju da uštede, da tako kažem, na nekoj drugoj strani. A gde će to da učine nego tako što će klijentima kod kojih dođe do osiguranog slučaja i kojima treba isplatiti odštetu tu odštetu, na neki način, umanjiti ili čak potpuno odbiti njenu isplatu. To je poslovna logika kojom se ne vode ozbiljne osiguravajuće kuće u svetu. "Đenerali" na globalnom nivou to jeste, međutim, ovde očito posluje na drugačiji način - objašnjava naš sagovornik.

Pod sloganom "Osiguraj i odvezi" "Đenerali" onima koji kod njih uplate polisu do 11. maja nudi šansu da dobiju automobile, skutere, bicikle, laptopove, mobilne telefone... Spisak nagrada, uz isti komentar (lepe vesti iz naše kompanije), rukovodioci "Đeneralija" kače na društvenim mrežama i tako privlače nove klijente.

Naš sagovornik ovo naziva navlakušom.

- Ovo je, narodski rečeno, klasična navlakuša. Pod jedan, niko tu ništa ne poklanja, sve to oni debelo naplate, što se vidi i po pritužbama na njihov rad koje se mogu naći na raznim forumima, pa čak i na oficijelnom sajtu "Đeneralija". Ovakvi postupci, takođe, nelojalni su prema konkurenciji - zaključuje naš sagovornik.

ODGOVOR NBS

Na pitanja o ovakvoj vrsti reklamiranja i privlačenja novih klijenata iz Narodne banke Srbije (NBS), koja je zadužena za kontrolu poslovanja osiguravajućih kuća, stigao je sledeći odgovor:

- Društva za osiguranje obavljaju poslove osiguranja u skladu sa dobijenom dozvolom Narodne banke. Priređivanje igara na sreću, uslovi tog priređivanja, kao i prava i obaveze priređivača igara na sreću uređeni su Zakonom o igrama na sreću. Po pitanju vrednosti nagrada, ukazujemo da ukoliko društvo za osiguranje raspolaže slobodnim sredstvima za nabavku robe i usluga koji su predmet nagrađivanja, a to ne ugrožava njegovu solventnost i likvidnost, ono može da pruža pogodnosti svojim osiguranicima u vidu određenih davanja. Naravno, društvo za osiguranje, prilikom svog poslovanja, treba da obezbedi zaštitu korisnika usluge osiguranja, ali i da sredstva osiguranja koristi u skladu sa odredbama Zakona o osiguranju da bi obezbedilo stabilno poslovanje.

Na pitanja koja smo poslali osiguravajućoj kući "Đenerali" nismo u petak dobili odgovore.

Imali 2.000 sudskih sporova

Još 2017. pojedini mediji poput portala Telegraf pisali su o velikom broju sudskih postupaka koje su nezadovoljni klijenti pokrenuli protiv "Đeneralija". Tada ih je, kako se navodi u tekstu tog portala, bilo više od 2.000. Nezadovoljni klijenti masovno su se žalili zbog neisplaćenih ili poluisplaćenih odšteta, kao i zbog zahteva da dostave nemoguću papirologiju da bi naplatili ono za šta su mesecima uredno plaćali osiguranje.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading