BIG PLJUNUO NA SVE ŽRTVE VELIKOG RATA: Tvrde da je DAN PRIMIRJA STVOREN ZA KUPOVINU! Bolesnici!

Autor:

Vesti

11.11.2020

05:40

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

"Dan za opuštanje i šoping, 11. novembar, Dan primirja", stoji u skandaloznom pozivu tržnog centra kupcima u Beogradu.

RepublikaFoto: Printscreen
Srpski vojnik-kostur sa kojim se BIG sprda

Dan primirja u Prvom svetskom ratu u kom je stradalo više od 37 miliona ljudi poslužio je tržnom centru BIG Rakovica da sloganom promoviše šoping!

Naime, u ovom tržnom centru su se dosetili da na ovaj državni praznik veliki broj građana ima slobodan dan, pa su rešili da ih privole na kupovinu. Skandalozna reklama tržnog centra koja glasi "Dan za opuštanje i šoping, 11. novembar, Dan primirja" pokazuje dokle smo došli kao potrošačko društvo budući da se na ovaj način mame potencijalni kupci.

Pravili koncert u doba korone

O tome koliko su bahati i nemarni u TC BIG govori i činjenica da su za vreme korone, krajem juna, organizovali nastup Nataše Bekvalac, koji se protivio svim preporukama, budući da je okupio veliki broj ljudi na prostoru koji nije otvoren, koji su se tiskali jedni do drugih, bez fizičke distance, a i zaštitnih maski. Ova "koronabomba" je naišla na osudu javnosti, kao i veliki redovi, budući da je ovaj deo BIG franšize u Rakovici otvoren 28. juna i da je tada veliki broj posetilaca pohrlio u omiljene radnje, a organizatori taj priliv ljudi nisu kontrolisali ni na koji način.

KAZNE ZA NEPOŠTOVANJE

Dejan Ristić, istoričar, oštro osuđuje ovu vrstu marketinga, koji pokazuje koliko je nivo svesti o žrtvama u ovom društvu na nezavidnom nivou.

- To je potpuno neprimereno i govori o izostanku elementarne svesti o značaju Prvog svetskog rata. U pitanju je odraz nepoštovanja nevinih žrtava i relativizacija borbe naših predaka za slobodu. To je nešto što je za svaku osudu, svakako, ali je i zabrinjavajuće da bilo kome padne na pamet da Dan primirja označi kao dan za relaksaciju i kupovinu. Taj dan kod svih nas treba da bude dan zahvalnosti i poštovanja, a iznad svega dan sećanja na naše slavne pretke. Mi državne praznike vrednujemo po tome da li se obeležavaju radno ili neradno i to govori o niskom nivou znanja i svesti u našem društvu. Ukoliko državni praznik svodimo na to da li ćemo ići u školu ili na fakultet, onda je poštenije da ukinemo praznike i da ih ne obeležavamo jer ovakav način je apsolutno necivilizacijski i neljudski - objašnjava Ristić za Srpski telegraf.

Oskrnavili i Natalijinu ramondu

BIG Rakovica je svojim potezom oskrnavio i amblem tog praznika u Srbiji, cvet Natalijinu ramondu, koji ima višestruku simboliku i govori o našem narodu i iskušenjima kroz koja je prošao tokom i posle tog rata.

U pitanju je ugrožena vrsta koja raste na istoku Srbije i planini Nidže, na najvišem vrhu Kajmakčalana, na kojoj je srpska vojska, pod komandom vojvode Živojina Mišića, vodila žestoke borbe tokom stvaranja preduslova za proboj Solunskog fronta.

Cvet je nazvan po kraljici Nataliji Obrenović, a poznat je kao cvet feniks jer čak i kada se potpuno osuši, ako se zalije, može da oživi.

Kako poznati istoričar navodi, nije moguće da se ovako nešto dogodi u Britaniji ili Nemačkoj, verovatno bi postojale i kazne za ovaj vid nepoštovanja istorije i žrtava. On smatra da bi na taj dan trebalo bojkotovati tržne centre, u smislu poseta, budući da svoj novac tamo možemo ostaviti bilo kog drugog dana.

- Radi se o devalvaciji i relativizaciji, što se u uređenom društvu ne može desiti, to je za svaku osudu, a najbolje ćemo ih osuditi tako što ćemo taj dan posvetiti precima, a ne otići u kupovinu, u kupovinu možemo da odemo bilo koji drugi dan. Ovo je još jedan pokazatelj da je kultura sećanja na niskom nivou kod nas i da smo skloni kulturi zaborava, a ne kulturi sećanja - zaključuje Ristić.

RepublikaFoto: Tanjug
Dejan Ristić

GNEV NA TVITERU

Tviteraši su podelili reklamu na kojoj se vidi sporni slogan, pored koga je fotografija devojke okružene kesama sa znakom popusta, koja meditira, a čitav taj marketinški potez su nazvali budalaštinom i debilizmom.

- Tog 11. novembra 1918. godine su ratnici obe sukobljene strane odlučili da je vreme da zajedno odu i kupe nove gaće, čarape i odelo za igranku. I malom igračku za Novu godinu, pa da sakriju u ormar. Pa mater vam je*em dripačku i onome ko smišlja ovakve budalaštine - jedan je od komentara ljutitog tviteraša kom su se priključili i drugi.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading