Zamenik predsednik Ugovorne privredne taksi komore Srbije: Zašto se ne sprovodi Zakon usvojen u novembru 2018. godine?

Autor: Republika

Vesti

01.10.2019

09:24

Republika Srbija u procesu pridruživanja EU ima obavezu da svoje zakone uskladi sa važećim normama EU. Ministarstvo za građevinarstvo saobraćaj i infrastrukturu predložilo je skupštini savremen zakon koji u sebi ne sadrži ništa što već ne važi u većini država unije. Zakon je usvojen u novembru 2018. godine. I zakon se ne sprovodi. Zašto?

Tanjug/B. STEKIĆ
Protesti taksista u Beogradu

Ovo navodi u  saopštenju zamenik predsednik Ugovorne privredne taksi komore Srbije Saša Knežević, nakon jučerašnjih protesta taksista u Beogradu.

Njegovu izjavu prenosimo u celosti:

Neki nas optužuju za politizaciju. Besmislica. Problem je u tome što taksi tržište u Beogradu vredi oko 50 miliona evra. U Srbiji oko 100. Na godišnjem nivou. U Beogradu od toga živi oko 6500 porodica. U Srbiji oko 17000. Pojedinci bi hteli da u svoje džepove skrenu u svoje džepove  tridesetak procenata od toga iznosa, a da sadašnje taksi preduzetnike pretvore u svoje zaposlene koji bi radili za mizerne plate. Uber je to već uradio u mnogim državama. U Evropi nije nigde, osim u Hrvatskoj.

E, sada ti pojedinci u celu priču uvlače interesne grupe i imućne investitore. Naravno da to nije moguće uraditi bez ozbiljne političke podrške i uticaja. Taj uticaj se kupuje i taj uticaj prožima sve političke opcije. Ne postoji politička opcija u kojoj nema onih koji vide svoj interes u liberalizaciji taksi prevoza. Ne zanima politika nas. Mi interesujemo politiku.

Tanjug/B. STEKIĆ

Svi oni koji misle da taksisti rade nešto što je politički obojeno treba da razumeju da se sve ovo već dešavalo u većini evropskih država. I svuda su te kompanije lobirale i podmićivale političare. Španija, Francuska, Italija, Nemačka, Austrija, Mađarska... Jedino u susednoj Hrvatskoj prošlo je to lobiranje. I to ne od strane Ubera  već od hrvatske firme Cammeo koja se registrovala i u Srbiji. Oni u Beogradu imaju tri legalna vozila koja podupiru sa četrdesetak nelegalnih. U Hrvatskoj sada vlada opšti haos u taksiju. Naplaćuje ko kako hoće, a već je bilo i žrtava. Kako u saobraćaju tako i u međusobnim obračunima. Da li nam to treba?

Suština je u tome da ljudi, verovatno, imaju pravo da kupe na pijaci prase iz prtljažnika jer je jeftinije. Ali pitanje je da li neka ozbiljna država sme da dozvoli prodaju iz prtljažnika?

Komentari (0)

Loading