Za kolovoz prespori, za trotoar prebrzi: Da li su električni trotineti prevozno sredstvo ili opasnost na putu?!

Autor:

Vesti

31.07.2019

20:33 >> 19:06

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Sedmogodišnji dečak povređen je u utorak uveče na Bulevaru kralja Aleksandra u Beogradu, kada ga je udario vozač električnog trotineta! Mališan je sa majkom bio ispred ulaza u zgradu u kojoj stanuju kada se pojavio vozač na trotinetu i zakucao u njega. Sedmogodišnjak je u ovoj nezgodi zadobio oderotine na skočnom zglobu od točka i udarac u glavu volanom trotineta. Njenu je ukazana lekarska pomoć, nakon čega je pušten na kućno lečenje.

RepublikaFoto: Photo by Agung Pandit Wiguna from Pexels
Foto: Ilustracija

Električni trotineti postali su veoma popularno prevozno sredstvo poslednjih meseci i izazvali podeljena mišljenja u društvu. Vozači za trotinete koriste i trotoare i kolovoze, praktično svaku površinu koja im se učini prikladnom za to pošto i dalje nije utvrđeno gde to treba da čine. S druge strane, pešaci su se već unervozili jer moraju dobro da paze da ih ne neki ne potkači. Dilema da li im treba dozvoliti kretanje po trotoaru postoji i među stručnjacima. U Sloveniji i Belgiji, na primer, vožnja im je dozvoljena pešačkom stazom, a ako se nađu u javnom saobraćaju, kazna je čak 500 evra. U Austriji mogu da koriste samo površine kao i biciklisti, a saobraćajna struka u Srbiji je pak saglasna da im nikako ne treba dozvoliti da se kreću kuda i pešaci.

- U svetu im je dozvoljeno da se u zoni za pešake kreću između šest i osam kilometara na čas, ali moj lični stav je da im ne treba uopšte to dozvoliti jer pešaci moraju biti zaštićeni - izjavio je Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

40 kilometra na sat najveća brzina koju može da dostigne električni trotinet

S njim je saglasan i profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić. - Trotineti ne bi smeli da se kreću sa pešacima jer, ma koliko sporo vozili, ipak je reč o vozilima sa motorom, koja se ne mogu izjednačavati sa pešacima. Na biciklističkim stazama da - ističe Vujanić.

Trotineti podelili mišljenja u društvu jer su za kolovoz prespori, a za trotoar prebrzi. Čeka se zakonska regulativa

Kako će pobediti u ovom "ratu", pešaci ili vozači trotineta, ostaje da se vidi jer se tek krajem juna započelo sa izradom novog zakona o bezbednosti saobraćaja, koji će, između ostalog, regulisati i vožnju novog prevoznog sredstva. Do tada oprez se savetuje i jednima i drugima.

Voditeljka prva žrtva

Emili Hartridž (35), britanska voditeljka i jutjuberka, poginula je 20. jula u Londonu nakon što je kamion naleteo na njen električni trotinet. Nesreća se dogodila nedaleko od njene kuće, na veoma prometnom kružnom toku. Veruje se da je ovo prvi put da je vozač električnog trotineta učestvovao u fatalnoj saobraćajki.

RepublikaFoto: Tanjug
Damir Okanović

"Tihi ubica"

- Trotinetiste su na zapadu nazvali "tihi ubica". Oni su nečujni, pešaci ih ne očekuju da se kreću trotoarom. S druge strane, brzine kojima se kreću nisu uopšte male. Možete nekoga usmrtiti ili teško povrediti, stoga posebno obratite pažnju na pešake - upozorava Damir Okanović.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading