Omiljene grickalice "Marbo" sa ukusom prevare
Grickalice kompanije "Marbo" smršale su do 10 grama, a da pritom nije pala njihova cena, te je ovo poskupljenje promaklo potrošačima.
Pardon štapići smanjili su se sa 50 na 40 grama, perece su, umesto nekadašnjih 100, sada 95 grama, a gud kikiriki teži 190, deset grama manje nego ranije. Takođe, 10 grama manje grickalica ima i u kesicama čipsa, bilo da se radi o rebrastom ili klasik. Iako je malo ko od potrošača primetio da je pakovanje lakše, zakidanjem za desetinu proizvoda, pri istoj ceni, ovoj kompaniji pošlo je za rukom da neprimetno poskupi robu, ali i da nefer poslovanjem omogući veći profit, tvrde stručnjaci.
POTKRADANJE
- Ako proizvođači nisu promenili izgled i veličinu pakovanja, već su zadržali istu ambalažu i naziv proizvoda, a jedino su smanjili masu, radi se o prikrivenom potkradanju potrošača. Prilikom kupovine potrošačima je cena najbitnija, ne obraćaju pažnju na gramažu. A proizvođači to sve više koriste. Tako nešto je veoma teško dokazati jer su se velike kompanije pre nekoliko godina izborile da se ukine zakon po kome su gramaže bile striktno propisane, što je stvorilo prostor za razne manipulacije - objašnjava za Srpski telegraf Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača.
Prilikom kupovine potrošačima je cena najbitnija, ne obraćaju pažnju na gramažu
Osim toga, dodaje naš sagovornik, kompanije koje etički posluju na tržištu teško će se izboriti sa nefer konkurencijom.
Navlakuša za naivne"Marbo" godinama organizuje i nagradnu igru, u kojoj bi za kupon koji pronađete u kesici čipsa trebalo da dobijete besplatan pepsi. Međutim, tako nešto se u praksi vrlo retko dešava jer kada dođete sa ovim kuponom do jedne od ovlašćenih prodavnica koje su navedene na sajtu kompanije, najčešći odgovor prodavaca je da više nema pepsija. |
- Ako se na jednom proizvodu umanji masa 10-15 odsto, onaj koji posluje neetički ostvaruje od tri do četiri puta veći profit od proizvođača koji ima vrhunsku tehnologiju i organizaciju poslovanja. Zapravo, oni koji etički posluju biće pre ili kasnije uništeni od divljaka koji obmanjuju kupce.
Zloupotrebili poverenje potrošačaDejan Gavrilović iz organizacije potrošača Efektiva objašnjava da potrošači kupuju iz navike, te da je "Marbo" zakidanjem na proizvodima zloupotrebio njihovo poverenje. - Naviknete se na jedan proizvod, čips ili štapiće, kupujete ga godinama i kada se gramaža smanji za pet ili deset grama, naravno, ne primetite. I dalje kupujete isto, a u stvari, ne vidite da ste oštećeni. Kao što jasno vidite cenu proizvoda koji kupujete, isto tako bi trebalo da bude istaknuto kada dođe do promene gramaže - kaže on. |
MANJE, ALI SVEŽIJE
Iz kompanije "Marbo", koja od 2008. godine posluje u okviru "PepsiCo" porodice, tvrde da ne obmanjuju kupce.
- Kako bi se lokalna praksa uskladila sa globalnim standardima i trendovima, u prethodnom periodu došlo je do neznatnih promena u gramaži proizvoda, sa ciljem smanjenja lomljivosti proizvoda, kao i očuvanja svežine proizvoda. Gramaža je u skladu sa zakonskom regulativom, dok je cena istaknuta na prodajnom mestu - objasnili su iz ove kompanije.
"Smršale" grickalice | |
---|---|
Proizvod pre | sada |
Pardon štapići 50 * | 40 |
Pardon perece 100 | 90 |
Gud kikiriki 200 | 190 |
Čips classic 100 | 90 |
* gramaža
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)