Evo kada Beograđani mogu da očekuju rečni gradski prevoz i koje su stajališta u opticaju

Autor: RTS, Republika

Vesti

20.01.2020

13:48

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Da li će Beograd posle decenija rasprava ipak dobiti svoj rečni gradski prevoz pokazaće nova studija Gradskog sekretarijata za saobraćaj čija je izrada u toku. Najzainteresovaniji je Obrenovac koji tvrdi da dnevno ima oko 22.000 putnika koji bi brodom stizali u centar Beograda. Ideja ima i za linije koje spajaju Borču, Novi Beograd i Višnjicu sa Ušćem i centrom grada.

RepublikaFoto: Republika
Foto: Ilustracija

Studija Gradskog sekretarijata za saobraćaj treba da poveže rečni i gradski prevoz kako bi se rasteretile sadašnje linije GSP-a i pružila alternativa putnicima koji žele jeftin, ekološki i atraktivan prevoz.

Centralni hab mogla bi biti obala Beograda na vodi odakle bi plovila koja još nisu definisana po kapacitetu mogla da voze za Novi Beograd, Zemun, Višnjicu, Borču ili novobeogradske blokove.

Svi terminali morali bi da imaju vezu sa autobuskim ili tramvajskim prevozom sa mogućnošću presedanja.

Sekretar za javni prevoz Beograda Jovica Vasiljević kaže da je ideja da se rečni gradski prevoz integriše u postojeći sistem javnog prevoza.

RepublikaFoto: youtube.com/Conf Organiser
Jovica Vasiljević

- Treba nam adekvatna studija za uvođenje takvog prevoza, da vidimo kako bismo postojeći sistem integrisali u sistem tarifa javnog prevoza, da sve bude celina, da pruži dodatni kvalitet građanima koji bi izbegli gradske gužve, imali kraće i atraktivnije putovanje - ističe Vasiljević.

Obrenovac u ovom trenutku nudi čak četiri lokacije za ovakav vid prevoza kojim bi, za 20 do 30 minuta, do centra Beograda moglo da se preveze čak 30.000 ljudi.

- Može do Zemuna, može do Beton hale. Lastin autobus iz Obrenovca suštinski sada ide na autobusku stanicu u Beogradu, a ovako bi došao u Beton halu koja je suštinski odatle manje od kilometra - kaže predsednik Opštine Obrenovac Miroslav Čučković.

Studija mora da vodi računa da poveže najbitnije centralne delove Beograda na obalama Save i Dunava.

Ona mora da uzme u obzir i turisitičke potencijale naših reka, ali i to da stanica svakako mora biti kod atraktivnih lokacija kao što su Muzej savremene umetnosti, Kalemegdan, Zemunski kej...

Da bi se pronašla konkretna rešenja potrebno je bar još godinu dana, ali Obrenovčani ističu da od odluke do realizacije može proteći manje od pet godina.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading