Golubović o diskretnim herojima, junacima svojih filmova: Ljudi ovde znaju samo za preživljavanje

Autor:

Zabava

27.01.2020

04:45

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Pitanje slobode i dostojanstva su teme bogatijih društava. Ovde do toga dolazimo samo u ekstremnim i kritičnim trenucima u kojima se nađemo, smatra reditelj

RepublikaFoto: Tanjug/Dragan Kujundžić
Srdan Golubović

Samo nekoliko dana nakon svetske premijere na festivalu u Berlinu, film "Otac" Srdana Golubovića stiže i pred publiku u Beogradu, na otvaranje 48. Festa.

- Velika je čast što će moj film biti deo ovih festivala. Danas je teško da film dođe na veliki festival. Ostvarenja ima puno, potražnja je ogromna... S druge strane, ta činjenica da sam treći put na Berlinalu jeste potvrda kontinuiteta i potvrda da ono što radimo ima nekog smisla, da to što pravim ima publiku. To mi je važno, pogotovo što mislim da naša zemlja nije preterano zanimljiva na bilo koji način. Zato je svaki uspeh i odlazak naše zemlje na neki od najvećih festivala veliko dostignuće - ističe Srdan Golubović u razgovoru za Tanjug.

Za sam život filma, prema rečima reditelja, izuzetno je važno Berlinale jer za autorski film nema mesta u bioskopima, te su festivali postali oblik distribucije, ali će premijera u Beogradu biti najznačajnija i najteža jer izlazi pred ljude koji razumeju društvene okolnosti u kojima je njegov junak.

- Publika je manje-više svuda slična, reaguje na slične stvari, plače na istim mestima, reaguje emotivno ili se smeje. Ali u Srbiji ljudi vrlo dobro znaju svet u kojem živimo i njih ne možeš da prevariš - dodaje reditelj.

Film "Otac" inspirisan je istinitom pričom o čoveku iz Kragujevca Đorđu Joksimoviću, kome su zbog siromaštva oduzeli decu.

RepublikaFoto: Tanjug/Dragan Kujundžić
Srdan Golubović

- Koristio sam elemente njegovog života i od toga pravio jednu fikciju. Otac pokušava da ispuni zahteve Centra za socijalni rad, ali shvata da tu postoji jedan lanac korupcije, birokratije koji je okrenut protiv običnog čoveka. Kao neko ko je izgubio posao i ko je gubitnik ovog vremena, reši da iz potrebe vrati da svoju decu krene za Beograd peške - kao protest i čin, i kao jedini način koji on zna - objašnjava reditelj.

Na pitanje da li je današnjem čoveku teško da sačuva dostojanstvo i ima li pravo na slobodu, Srdan odgovora da su ti pojmovi "nažalost izgubljeni".

- Mislim da je taj pojam potpuno izgubljen, ljudi znaju samo za jedan pojam - preživljavanje. Pitanje slobode i dostojanstva su teme bogatijih društava. Mislim da su ovde ljudi okrenuti svakodnevnom preživljavanju i da zaboravljaju šta su ti pojmovi uopšte. Do toga dolazimo samo u tim ekstremnim i kritičnim trenucima u životu u kojima se nađemo - ističe Golubović.

Poput filmova "Klopka" i "Krugovi", i u "Ocu" glavni junak postaje diskretni heroj, a po Srdanovim rečima, takvi su ljudi najvredniji.

- Mislim da je to najviše što čovek u ovom vremenu može da bude, da bude u nekom svom mikrosvetu koji je izgradio i u njemu čini neke dobre i plemenite stvari ili se bori za svoju slobodu i dostojanstvo, bez neke pretenzije da menja političke i društvene okolnosti. Za običnog čoveka to je jako teško, nesagledivo, ali čovek koji osvaja sopstveni prostor, on je za mene heroj - smatra reditelj.

Velika inspiracija u stvaranju filmova mu je, kako kaže, književnost, a u pisanju scenarija za novo ostvarenje značajan mu je bio dnevnik Vernera Hercoga "Walking on ice".

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading