ČUDNE NOVINE U ZAKONU: VOZITE BAHATIJE - PLAĆAJTE MANJE!

Autor: blic.rs, Republika

Vesti

28.09.2017

09:06

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Po novom Nacrtu zakona o bezbednosti u saobraćaju vozači koji voze između 70 i 80 kilometara na sat u naselju neće više dobijati nijedan negativni poen niti ostajati bez dozvole, već će za kaznu morati "samo" da plate 10.000 dinara, odnosno 5.000 ako plate u roku od osam dana.

RepublikaFoto: e-stock/M. RAFAILOVIĆ
Saobraćajna policija će, ako Nacrt zakona bude usvojen, biti blaža

Da li će ova novina, kojom se ublažava odnos prema bahatim vozačima i znatno ugrožava bezbednost saobraćaja, zaista i da zaživi - trebalo bi da bude poznato do kraja godine, kada bi nacrt trebalo da bude usvojen u Skupštini Srbije.

Spremite pare i - ubrzavajte, ubrzavajte!

Ali, ovo bi praktično značilo da će vozači u naselju moći da voze i do 30 kilometara na sat brže nego što je dozvoljeno (sada je to 50 km/h), a da pritom prođu samo sa novčanom kaznom. Prema još važećem Zakonu, za prekoračenje od 21 do 50 kilometara na sat u naselju predviđeni su novčana kazna od 6.000 do 20.000 dinara, četiri kaznena poena i zabrana upravljanja vozilom od najmanje mesec dana.

Izmenom i dopunom zakona bila bi uvedena novčana kazna od 10.000 dinara za prekoračenje brzine od 21 do 30 kilometara na sat u naselju, što znači da će saobraćajna policija biti znatno blaža prema većini neodgovornih vozača.

Kako piše Blic, u MUP su se olučili na ovakav potez zbog velikog broja vozača kkoji su, recimo na mostovima, kažnjavani negativnim poenima i oduzimanjem dozvole zbog prekoračenja brzine, iako realno nisu ugrozili saobraćaj.

Dolazi vreme za ubijanje pešaka po ulicama!

Profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić ističe da će takva odluka pretovoriti vozače u ubice pešaka na ulicama.

- Nauka je dokazala da prilikom sudara pri brzini od 80 kilometara na čas nema preživelih pešaka, a da pri brzini od 50 kilometara na sat, koliko je kod nas ograničenje u gradu, gine 40 odsto pešaka. Zato je, recimo, u Japanu ograničenje brzine u naselju 40 na sat, a u Parizu 30 na kilometara na čas - naglašava Vujanić.

RepublikaFoto: e-stock/M. RAFAILOVIĆ

Kako ističe profesor, sa životom ne bi smelo da bude kompromisa.

- Da bismo smanjili broj poginulih u saobraćaju, moramo sve vozače koji prekorače dozvoljenih 50 kilometara na čas kažnjavati kako novčano, tako i negativnim poenima i oduzimanjem dozvole - zaključio je Vujanić.

Loše tumačenje zakona

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da su novine u kažnjavanju prekoračenja brzine nastale iz sistemski nepravilnog tumačenja postojećeg zakona.

- I u aktulenom zakonu pod naseljem se podrazumeva izgrađen prostor sa objektima. To znači da, primera radi, mostovi nisu naselje i na njima bezbednost nije ugrožena kad vozači voze brže od propisanih 50 kilometara na sat, samo ne smeju da voze brže od 80. Ali opet ih je zbog toga saobraćajna policija često kažnjavala. S druge strane, mnogo veća opasnost je kada vozač ide 80 na sat u Ulici Dimitrija Tucovića u Beogradu, gde imate pešake i stambene objekte - objasnio je Okanović.

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading