AERODROM DOBIJA NOVI KONTROLNI TORANJ

Autor: Tanjug

Vesti

10.01.2018

17:20

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) sagradiće novi kontrolni toranj na aerodromu "Nikola Tesla", koji će biti visok 75 metara, a biće i toplom vezom povezan sa oblasnom kontrolom letenja, rekao je danas direktor SMATSA Radojica Rovčanin.

RepublikaFoto: Tanjug
Foto: Ilustracija

Novi toranj biće među 10 najviših u svetu, a, kako je rekao Rovčanin, procena je da će gradnja, koja će početi na jesen, trajati oko godinu i po dana, dok će, početkom maja biti raspisan tender za projektnu dokumentaciju.

- Mi procenjujemo da će jedno godinu, godinu i po dana trajati njegova gradnja i računamo da dogodine bude završen. U međuvremenu, nema nikakvih smetnji za kontrolu leta, koliko ja znam. Do 2022. mi moramo da napustimo ovaj naš toranj, ali to ćemo uraditi i mnogo ranije. U svakom slučaju, dobijamo nov, prelep, izvanredan kontrolni toranj, koji će se videti skoro iz svih krajeva grada - rekao je Rovčanin za Tanjug.

Prema njegovim rečima, SMATSA je podigla kredit od EBRD banke od 35 miliona evra, a kako kaže, podići će drugu tranšu kredita i od EIB banke, zbog gradnje tornja, a dodaje da će stari toranj pripasti koncesionaru, francuskoj firmi "Vansi".

RepublikaFoto: Tanjug
Radojica Rovčanin

Logična je stvar, ističe Rovčanin, da jedan takav aerodrom koji će nastaviti da se razvija ima dobru kontrolu letenja.

SMATSA apsolutno vodi računa da u tehnološkom i infrastrukturnom smislu prati sve trendove i da vodi utakmicu sa svim provajderima u Evropi, naglašava Rovčanin i kaže da srpska kontrola leta trenutno radi i nadogradnju kompletnog sistema, i hardvera i softvera- u Beogradu, Podgorici, Tivtu, Nišu, Kraljevu.

- Uspostavili smo i rezervni sistem, koji se automatski uključuje i preuzima kontrolu kao da se ništa nije desilo, dok se ne otkloni eventualni kvar na primarnom sistemu - kaže Rovčanin i dodaje da SMATSA u tehnologiji ne zaostaje nijedan korak za Evropom.

Oprema SMATSA, prema njegovim rečima, na svetskom je nivou i kako kaže, tu opremu "Tales" ima i većina provajdera u Evropi, a posebno je ponosan na činjenicu da, od 2015, od kada postoji merenje sigurnosti kontrola leta, po tom merenju, sa rezultatom od 92, SMATSA je najbezbednija kontrola leta u Evropi.

Pored tornja i nadogranje softvera i hardvera, Rovčanin kaže da je u toku i izgradnja radara na Besnoj kobili, koji je, prema njegovim rečima, vrlo važan i koji će zameniti radar na Kopaoniku koji se trenutno ne koristi.

Uz to, SMATSA pravi aerodromu Beograd pored piste i primarni i sekundarni radar, u Nišu se pravi toranj, kao i rezervna kontrola leta u tom gradu, za eventualne katastrofične situacije, te ALS instrumentalni sistem sletanja u Nišu, za uslove smanjene vidljivosti.

- To su naši glavni projekti i posle toga, SMATSA će sigurno jedan duži period moći samo da obavlja svoj posao sa odličnom opremom - smatra Rovčanin.

SMATSA je, kaže Rovčanin, uvela i projekat "otvorenog neba", gde je zajedno sa Hrvatskom i BiH otvorila prostor, u kome se avioni slobodno kreću.

Za taj projekat od Evropske komisije dobili su nagradu, podseća on i dodaje da sada tome pristupaju Slovenija i Austrija, a da su Rumunija i Mađarska zainteresovane.

- To što smo uveli zaista je revolucionarno. Avion sam bira rutu, manje troši goriva, manje izduvnih gasova, pre stigne, jeftinija karta za putnike - rekao je Rovčanin.

Pored toga, Rovčanin ističe da SMATSA ima i izuzetnu školu kontrole letenja, terminalne, radarske simulatore, da takođe školuju i pilote.

Inače, SMATSA ima 350 kontrolora leta, koji kontrolišu vazdušni prostor cele Srbije, izuzev Kosova, zatim prostore Crne Gore, južnog Jadrana i 55 odsto teritorije BiH.

Uz to, SMATSA pravi aerodromu Beograd pored piste i primarni i sekundarni radar, u Nišu se pravi toranj, kao i rezervna kontrola leta u tom gradu, za eventualne katastrofične situacije, te ALS instrumentalni sistem sletanja u Nišu, za uslove smanjene vidljivosti.

- To su naši glavni projekti i posle toga, SMATSA će sigurno jedan duži period moći samo da obavlja svoj posao sa odličnom opremom - smatra Rovčanin.

SMATSA je, kaže Rovčanin, uvela i projekat "otvorenog neba", gde je zajedno sa Hrvatskom i BiH otvorila prostor, u kome se avioni slobodno kreću.

Za taj projekat od Evropske komisije dobili su nagradu, podseća on i dodaje da sada tome pristupaju Slovenija i Austrija, a da su Rumunija i Mađarska zainteresovane.

- To što smo uveli zaista je revolucionarno. Avion sam bira rutu, manje troši goriva, manje izduvnih gasova, pre stigne, jeftinija karta za putnike - rekao je Rovčanin.

Pored toga, Rovčanin ističe da SMATSA ima i izuzetnu školu kontrole letenja, terminalne, radarske simulatore, da takođe školuju i pilote.

Inače, SMATSA ima 350 kontrolora leta, koji kontrolišu vazdušni prostor cele Srbije, izuzev Kosova, zatim prostore Crne Gore, južnog Jadrana i 55 odsto teritorije BiH.

Uz to, SMATSA pravi aerodromu Beograd pored piste i primarni i sekundarni radar, u Nišu se pravi toranj, kao i rezervna kontrola leta u tom gradu, za eventualne katastrofične situacije, te ALS instrumentalni sistem sletanja u Nišu, za uslove smanjene vidljivosti.

- To su naši glavni projekti i posle toga, SMATSA će sigurno jedan duži period moći samo da obavlja svoj posao sa odličnom opremom - smatra Rovčanin.

SMATSA je, kaže Rovčanin, uvela i projekat "otvorenog neba", gde je zajedno sa Hrvatskom i BiH otvorila prostor, u kome se avioni slobodno kreću.

Za taj projekat od Evropske komisije dobili su nagradu, podseća on i dodaje da sada tome pristupaju Slovenija i Austrija, a da su Rumunija i Mađarska zainteresovane.

- To što smo uveli zaista je revolucionarno. Avion sam bira rutu, manje troši goriva, manje izduvnih gasova, pre stigne, jeftinija karta za putnike - rekao je Rovčanin.

Pored toga, Rovčanin ističe da SMATSA ima i izuzetnu školu kontrole letenja, terminalne, radarske simulatore, da takođe školuju i pilote.

Inače, SMATSA ima 350 kontrolora leta, koji kontrolišu vazdušni prostor cele Srbije, izuzev Kosova, zatim prostore Crne Gore, južnog Jadrana i 55 odsto teritorije BiH.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading