Ovo je stvarno hit, Neoplanta prevara: Tvrde da u 100 grama kobasice ima 128 grama mesa

Autor:

Vesti

26.06.2019

03:53

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Prave nas budalama! Kompanija "Neoplanta" reklamira svoj delikates slavsku kobasicu, hvaleći se kako ona sadrži 128 grama mesa u 100 grama proizvoda!? Međutim, čak i oni koji slabo barataju brojkama lako mogu da uoče nelogičnost u ovom odnosu i da je prosto nemoguće da u toj prerađevini ima mesa više nego što je teška.

RepublikaFoto: Public
Neoplanta

- Kakav bezobrazluk! Sad će još da me ubeđuju da u kobasici, koja je pritom mesna prerađevina, a ne svinjska butkica, ima više mesa nego grama. Mora da je neko nevidljivo - kaže naša čitateljka Milica Petrić (40), koja je revoltirana ovom reklamom.

ZBUNJUJU POTROŠAČE

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Beograd, navodi za Srpski telegraf da se reklamna poruka kompanije apsolutno svrstava u one koje imaju nameru da dovedu u zabludu i zbune potrošače.

3,5 miliona kg pilećeg MSM uvezla je "Neoplanta" u 2018.

- Nemoguće je da u 100 g proizvoda bude 128 g mesa. To je nešto što bi psiholozi trebalo da analiziraju jer ovakav način oglašavanja spada u tipičnu prevaru za lakoverne kupce, koji će poverovati da je "Neoplantina" slavska kobasica nešto što je ekstra, odnosno posebna u odnosu na ostale proizvode na tržištu. Naravno, neće potrošači poverovati bukvalno, već u nekom prenosnom smislu, što je i cilj - konstatovao je Bogosavljević.

To nas, prema njegovim rečima, dalje vodi na teren nefer konkurencije, gde oni kojima je jedino profit bitan ne prezaju ni od čega kako bi zaradili što više, pa čak i otvoreno lažu.

"NEOPLANTA": Da bismo dobili 100 g finalnog proizvoda, potrebna je veća količina mesa (128 g) zbog gubitka vode pri proizvodnji

- Međutim, zakon o informisanju i međunarodna regulativa kažu da date informacije moraju da budu tačne i da ne smeju da dovode potrošače u zabludu - objašnjava Bogosavljević uz ocenu da će se proizvođač verovatno pravdati tehničkom greškom ili da bi mogli da se pozovu na neku "posebnu" proceduru. I upravo se to i dogodilo.

Nelogičnu gramažu u "Neoplanti" za Srpski telegraf objašnjavaju time da proces proizvodnje fermentisanih proizvoda podrazumeva sušenje i zrenje, pri čemu se gubi voda, za koju kažu da je većinski sastojak mesa.

Foto: Public

"NEOPLANTA": SVE PO PRAVILNIKU

- Da bismo dobili 100 g finalnog proizvoda, potrebno je upotrebiti veću količinu mesa (128 g) upravo zbog gubitka vode prilikom proizvodnje. Ovim podatkom istaknut je kvalitet "Neoplanta" slavske kobasice, pripremljene po originalnoj recepturi, bez pojačivača ukusa, pri čemu sam postupak zrenja traje 45 dana - kažu u ovoj kompaniji, uz napomenu da je navođenje svih sastojaka ove kobasice u potpunosti u skladu sa Pravilnikom o deklarisanju, označavanju i reklamiranju hrane.

BOGOSAVLJEVIĆ: Ova reklamna poruka se svrstava u one koje imaju nameru da dovedu u zabludu i zbune potrošače

- Takođe, nastojimo da edukujemo potrošače dodatnim isticanjem ovog podatka, koji je svakako obavezan prema zakonskoj regulativi i sastavni je deo deklaracije, da kupuju visoko kvalitetan proizvod - ističu u "Neoplanti".

Najveći uvoznik mesnog otpada

"Neoplanta" je jedan je od najvećih uvoznika mašinski separatisanog mesa (MSM). Ovo meso, koje se u Evropskoj uniji spaljuje, "Neoplanta" uvozi i stavlja u svoje viršle, salame, kobasice i paštete. Za samo godinu dana, u 2018. godini, ova kompanija uvezla je 3.498.121 kilogram pilećeg MSM. Ovo meso je inače najgore kategorije, sadrži samlevene kožice, trtice, šiju, hrskavicu, čak i kosti.

 

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Dušan

26.06.2019 09:03

- Proizvode Neoplante i Matijevića odavno sam precrtao tako da me ova njihova "reklama" niti potresa, niti iznenadjuje. - I jedno pitanje - zašto je (namerno) ugašen 29. Novembar kad je imao ubedljivo bolje proizvode i od Neoplante i od Matijevića?