Evo zašto automobilski gigant želi da ulaže u Srbiju: Dolazi "Folksvagen", pobedili smo Bugare 5:0!

Autor:

Vesti

04.03.2019

06:48

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Najveći proizvođač automobila u Evropi i treći na svetu "Folksvagen" (VW) po svemu sudeći gradiće fabriku u Srbiji! Mada će odluka biti zvanično saopštena krajem aprila, dobro upućeni izvori iz poslovnih i diplomatskih krugova tvrde da je dolazak Nemaca gotova stvar i da smo u trci vrednoj oko 1,4 milijarde evra potukli Bugare i Rumune, koji su takođe bili u konkurenciji, a u jednom trenutku Bugarska je čak važila i za favorita.

RepublikaFoto: Tanjug/AP
Proizvodnja automobila

Ovo je nagovestio i predsednik Aleksandar Vučić u petak, rekavši da čeka kraj aprila i odluku jednog od najvećih evropskih i svetskih preduzeća o tome da li će da investiraju u Srbiju i da bi to bila najveća, najvažnija i najmoćnija investicija, a fabrika bi, prema najavama, trebalo da bude stacionirana u Šumadiji.

Ako sve bude kao što je planirano, u novom pogonu bi se proizvodilo 300.000 automobila godišnje, što bi našem izvozu doprinelo sa 4,5 milijardi i to pet modela iz "Folksvagenove", "Škodine" i "Seatove" game. Predviđeno je i zapošljavanje 5.000 radnika.

Ovo je presudilo

1. Državni podsticaji za investiranje

2. Niži troškovi proizvodnje

3. Makroekonomska stabilnost i snažan rast srpske ekonomije

4. Dobri politički odnosi sa Nemačkom

5. Otvoreno tržište ka Rusiji

POMOĆ DRŽAVE

Mnogi razmatraju čime je to Srbija uspela da pobedi dve članice Evropske unije, a makroekonomista Ivan Nikolić kaže da Srbija ima nekoliko prednosti.

Ono što smo postigli poslednjih godina je potpuna makroekonomska stabilnost i politička podrška bez koje strani investitori ne dolaze

Ivan Nikolić, ekonomista

- Svakako da su podsticaji, odnosno pomoć koju država pruža investitoru, veoma važni, ali mislim da je u ovom slučaju to manje presudno. Kod ovakvih ozbiljnih investitora svaka država bi bila vrlo izdašna da svašta ponudi. Mnogo je značajnije to što je od dolaska "Fijata" veliki broj proizvođača iz pratećih industrija, takozvani komponentaši, došao na naše tržište, jer se time značajno redukuju troškovi dopreme te opreme. Uopšteno, taj troškovni momenat je na našoj strani. Sve prateće stavke, počev od infrastrukture, energije do komunalnih usluga bitno su skuplje u susednim zemljama, a da ne govorim o razvijenijim zemljama EU - navodi Nikolić.

Vozila za svačiji džep

"Folksvagen" grupacija prodaje automobile širom sveta pod brendovima bentli, bugati, lamborgini, audi, porše, seat, škoda i folksvagen. Poseduje i kompaniju "Dukati", koja se bavi proizvodnjom motocikala, kao i kompanije koje proizvode komercijalna vozila MAN, skanija, neoplan i folksvagen komercijalna vozila. Posluju u 150 zemalja i imaju 100 proizvodnih objekata u preko 27 država.

Kako ističe, i makroekonomska i politička stabilnost dali su pozitivan signal Nemcima da dođu baš kod nas.

5.000 radnika u planu je da se zaposli

- Ono što smo postigli poslednjih tri do pet godina, a to je potpuna makroekonomska stabilnost, brz i stabilan rast direktnih stranih investicija i, ne smemo da zaboravimo, politička podrška, razlozi su da se investitori odluče za neku destinaciju. Niko ne dolazi bez političke preporuke - dodaje ekonomista.

Opozicija se brine da će ovo učvrstiti Vučića na vlasti

Vest o otvaranju nove fabrike pojedine pristalice opozicije već su iskritikovale na društvenim mrežama, smatrajući da će dolaskom takvog velikog investitora Vučićeva pozicija još dugo ostati zacementirana. Reagujući na ovakve sulude komentare, poslanik SNS Vladimir Đukanović kaže da budala ima svuda.

- Ne znam kome normalnom može da smeta dolazak takve jedne renomirane kompanije i što će ljudi dobiti posao. Meni je baš drago što će oni koji tako razmišljaju još dugo samo tabanati ulicama, dok će Srbija ići nezaustavljivo napred - kaže Đukanović.

PREDNOSTI VAN EU

Milan Kovačević, stručnjak za strana ulaganja, kaže da u ovom slučaju ima nekih prednosti što Srbija nije u EU.

- Mnogo je lakše odavde prodati u Rusiju, jer im oni uvode sankcije. Isto važi i za Belorusiju, Tursku, neke čak i afričke nesvrstane zemlje. Pitanje je i koji bi se deo palete njihovih automobila ovde pravio, verovatno neki manji koji ima više šanse u nekim manje razvijenim zemljama, a mi možemo biti bolji kanal za takve zemlje. U svakom slučaju, treba sačekati zvaničnu potvrdu - zaključuje Kovačević.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading