DA LI SU NAM MOSTOVI BEZBEDNI?! Evo šta je utvrdila inspekcija

Autor: Tanjug

Vesti

08.10.2018

15:31

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

"Rezultati vanrednog inspekcijskog nadzora na najfrekventnijim mostovima u Srbiji - Gazela preko Save, stari i novi most na Dunavu kod Beške i Pančevački most - pokazuju da su ovi mostovi bezbedni za upotrebu", rečeno je danas Tanjugu u Ministarstvu građevinarstva.

Vanredni inspekcijski nadzor najfrekventnijih svih mostova u Srbiji sa rasponom stubova dužim od 100 metara započet je u avgustu po nalogu potpredsednice vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorane Mihajlović.

Komisija koja je uradila kontrolu mostova naložila je i mere koje je potrebno sprovesti kako bi se otklonili uočeni nedostaci, koji ne utiču na bezbednu upotrebu mostova.

Dodatne provere

Za svaki od ovih mostva naložene su i dodatne provere i pregledi specijalizovanom opremom kako bi se dobile detaljnije informacije o stanju konstrukcija objekata i potrebnim merama u vezi s njihovim održavanjem.

U kontroli mosta Gazela, zaključeno je da uočena oštećenja ne ugrožavaju stabilnost mostovske konstrukcije i naložene mere koje uključuju popravku sistema za odvodnjavanje, otpušavanje slivnika i delova pešačke ograde.

Pored mera, naložen je i glavni pregled mostovske konstrukcije i utvrdili rokovi za popravke koje nisu obuhvaćene redovnim održavanjem.

Na Pančevačkom mostu, drumsko-železničkom mostu preko Dunava, kontrolisano je stanje čelične konstrukcije za koju je ocenjeno da je sigurna i bezbedna za odvijanje drumskog i železničkog saobraćaja.

Preporuke

Date su i preporuke koje je neophodno sprovesti da bi most i dalje bio funkcionalan i bezbedan za saobraćaj, pre svega, u delu železničkog saobraćaja, kao i zaštite od korozije.

U kontroli starog i novog mosta preko Dunava kod Beške zaključeno je, izmedu ostalog, da je potrebno izvršiti sanaciju ležišnih greda i ležišta na starom mostu.

Na novom mostu potrebno je završiti preostale radove na izgradnji mosta, a pre svega radove na osiguranju od erozije rečnog dna i priobalja u zoni mosta i temelja novog mosta, kamenom oblogom koja je predvidena projektom.

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading