(FOTO) Za one koji žele da iskuse nesvakidašnje - MISTERIJA RTANJSKE PLANINE

Vesti

10.06.2018

11:32

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Netaknuta priroda začinjena legendom i tajnama o piramidama i vanzemaljcima, lekovite biljke koje rastu samo na njenim obroncima i vrh sa koga se može videti ušće Save u Dunav... zbog svega toga Rtanj predstavlja fenomen u kome ćete uživati svim čulima.

RepublikaFoto: ST/K. MARTIĆ
Pogled sa Rtnja ostavlja bez daha

Zakoračila sam u misteriju i već na samom početku umalo se nisam pokajala! Tempo je bio ubitačan. Imala sam osećaj kao da nikad u životu nisam trenirala. Sve me je bolelo. Sunce je upeklo, a u glavi mi je odzvanjalo: "Zašto mi je ovo trebalo? Mogla sam da kuliram na Adi, uz piće i prijatelje ili da sedim na nekom od splavova i gledam u vodu... ili da se igram na Košutnjaku sa psom... ali ne, morala si ti u subotu da zapucaš u sedam ujutru iz Beograda autobusom i da se klackaš tri sata... i pentraš sedam kilometara uz planinu na kojoj je nagib takav da i ovce pasu pod ručnom..." Zaista sam mislila da će to biti jedna lagana šetnja uzbrdo uz zanimljive priče meštana o svakako najinteresantnijem i najintrigantnijem vrhu u Srbiji - Šiljku, koji se nalazi na 1565 metara nadmorske visine. Naravno, serpentine su takve da je potrebno oko sedam kilometara strmog pešačenja u jednom pravcu.

NE PRAVITE DUGE PAUZE

Početak puta je kroz šumu što je s jedne strane dobro jer je hladovina, ali s druge strane staza je zemljano-kamenita i zahteva priličnu fokusiranost i kondiciju. Moj savet vam je da ne pravite duge pauze jer će vam posle svake biti sve teže da krenete dalje.

- Hajde, hajde... tek smo prešli trećinu šume... čuvajte snagu za deo kada izađemo na čistac - prijateljski mi govori vodič Nataša iz "Jungle tribe", koji organizuje pešačke ture na Rtanj i počinje priču o misterioznoj planini.

RepublikaFoto: ST/K. MARTIĆ

- Rtanj ima nagib strana identičan onom na piramidi Meseca u Meksiku, kao i uglove koji se poklapaju sa onima na Keopsovoj piramidi. Sa njegovog vrha se čak može videti ušće Save u Dunav - objašnjava ona.

Pojedini meštani na koje ovde možete naići dok prodaju rtanjski čaj, kantarionovo ulje i tinkture od različitih lekovitih trava ubeđeni su da ova planina zapravo nije prirodno nastala planina, već piramida koju su napravili vanzemaljci ili, u najboljem slučaju, neke davne civilizacije.

- Kada vanzemaljci odluče da slete na vrh, zamaskiraju ga gustim oblacima - kroz prozor kućice koja se nalazi u podnožju planine rekla mi je bakica, koju sam pitala da li je čula ili videla bića sa druge planete o kojima ovde toliko govore.

PIRAMIDA KOJA ISCELJUJE

Mnogi starosedeoci veruju da ta piramida, koja formira vrh, upija negativnu energiju iz okruženja, a da ljude prožima pozitivnim silama, pa se često može čuti da isceljuje. Ja, iskreno, osim velike sreće kada sam se popela, ispunjenosti predivnim pejzažem ispred sebe i velikim bolom u nogama, ništa drugo nisam osetila. Mada, možda je do mene... možda nisam dobar "provodnik" za pozitivne sile. Ko će ga znati... znam samo da su poslednji meandri bili pakleni. Kada nam je vodič rekla da je plan da se na vrh planine stigne za tri sata, sebi sam rekla da moram stići najkasnije za dva sata i 15 minuta. Zašto? Čisto da dokažem sebi da mogu. Tako da je tempo bio priličan i nisam imala vremena da idem manje strmim (a više kružnim) serpentinama, te sam se odlučila za one koje idu pravo ka vrhu.

RUŠEVINE NA VRHU

Stala sam nekoliko puta da se napijem vode (bez tri litre ne polazite sa podnožja) i odmorim oči u predivnom pogledu. Vetrić je lagano pirkao, vazduh je svež, ali je sunce baš upeklo. Uprkos umoru, kada pogledam iza sebe i vidim šta sam sve prešla, dobijala sam snagu da nastavim dalje i popnem se na sam vrh.

Posle dva sata i nekih 10 minuta na vrhu me je dočekalo iznenađenje. Oblaci, jak vetar i izmaglica. Setih se bake sa podnožja i njene priče... morala sam da obučem duks (iako je do pre samo par minuta na nekoliko metara ispod bio svega 31 stepen) i zaputim se na ivicu vrha. Pogled kakav se ne može prepričati. Prosto ga morate doživeti. Ugledaćete i obronke savršenih oblika, koji su prekriveni retkim lekovitim biljem. Mnogi koji su se upustili u istu avanturu kao i ja ležali su na zemlji i samo su disali. Iznenadila sam se kada sam na samom vrhu ugledala ruševine nekadašnje crkve - kapele Svetog Đorđa.

- Nju je 1935. godine sa 1.000 radnika u čast muža, izgradila žena vlasnika rudnika "Rtanj" posle njegove smrti. Ovde je dolazilo dosta tragača za zlatom koji su rušili ovu kapelu dinamitom. Mitovi o skrivenom blagu u njenoj utrobi privlačili su mnoge iz različitih krajeva Balkana... - ispričala mi je Nataša, kada se posle nekih 40 minuta pojavila sa ostatkom grupe.

RepublikaFoto: ST/K. MARTIĆ

Poželela sam da ostanem ovde ceo dan, ali uskoro smo morali da krenemo nazad. Nizbrdo sam na pojedinim delovima planine trčala jer mi je bilo lakše nego da "kočim" i usporavam. Prsti su me ubijali... stala sam još jedno tri puta do podnožja, kupila malo kantarionovog ulja i došla do lokalne kafanice, u kojoj sam u miru i uz domaću šljivovicu sačekala ostatak ekipe.

Bilo kako bilo, mnogi naučnici se i dalje spore oko toga da li je ova planina drevna piramida, da li je delo prirode ili neke civilizacije naprednije od naše. U međuvremenu, svakako je vredi posetiti i doživeti nesvakidašnje iskustvo. Verujte, sav umor, znoj i bol nestaće... posle nekoliko dana, ali će nestati. Osećaj ushićenja i ispunjenja zbog ostvarenja zacrtanog ostaje.

Upijanje i zračenje energije

Instrumentom za registraciju bioenergetskih i elektromagnetnih zračenja utvrđeno je da najviši vrh planine Rtanj - Šiljak uglavnom upija energiju, dok mesto Svetilište u podnožju, uglavnom zrači. Takođe, na pojedinim mestima na planini izmereno je zračenje mnogo veće nego u gradovima.

O RTNJU
  • U ovoj planini postoji 17 pećina, mnogo izvora i jama
  • Ispod vrha Šiljak (1565 m) nalazi se šupljina romboidne osnove, koja je visoka 450 metara, a stranice su joj od po 250 i 500 metara
  • Tri najviša vrha Rtnja - Kusak, Baba i Šiljak, povezani su zamišljenom linijom i formiraju trougao
  • Na ovoj planini raste i endemsko bilje zakonom zaštićeno. Najpoznatiji je rtanjski čaj (satureja montana), koji ima lekovita svojstva
  • Planina je za amaterske penjače pogodna za hajking od aprila do oktobra. Zimi je preporučljiva za posetu samo iskusnih planinara
  • Rtanj je od Beograda udaljen oko 200 kilometara

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.