PROFESOR VUJANIĆ: Veća brzina na auto-putevima - VEĆI I BROJ NEZGODA

Autor: Tanjug

Vesti

10.05.2018

16:06

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Kako bi Srbija uskladila maksimalno dozvoljenu brzinu na auto-putevima sa većinom zemalja EU, izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je da će ona ubuduće biti 130 kilometara na čas.

RepublikaFoto: e-stock/M. JOŠIDA
Foto: Ilustracija

Do sada je ograničenje brzine na auto-putu bilo 120 kilometara na čas, a izmenama Zakona, koje je vlada danas uputila parlamentu po hitnom postupku, maksimalna brzina se usklađuje sa pravilima koja važe u Sloveniji, Hrvatskoj, Grčkoj, Mađarskoj, Italiji, Francuskoj ili Austriji.

Međutim, stručnjaci smatraju da će se povećanjem dozvoljene brzine, posledice saobraćajnih nezgoda biti teže i veće.

Profesor Saobraćajnog fakulteta Milan Vujanić objašnjava za Tanjug da povećanje od 10 km brzine, povećavava broj saobraćajnih nezgoda za jedan do dva odsto.

- Nisam pobornik te novine i voleo bih da vidim argumetne za to. Ako su argumenti u cilju bezbednosti - ne postoje, ili potrošnje goriva - ne postoje, jedini argumenti mogli bi biti u ušteda vremena, ali broj nezgoda će da poraste, te zbog toga ne nalazim opravdanje za podizanje brzine - ocenjuje Vujanić.

On je upitao zašto povećanje na 130 kilometara na čas nemaju Engleska, Danska, Norveška, Švedska i druge zemlje koje su, kaže, u smislu bezbednosti saobraćaja daleko ispred nas.


- Postoje iskustva u svetu u razvijenim zemljama, gde su bili pokušaji da se brzina digne sa 120 na 130 kilometara na sat. Tako je, na primer, SAD uradila i samo posle dve godine ukinula to povećanje maksimalne brzine - podseća Vujanić.

Upitan kako će povećanje maksimalne brzine na auto-putu uticati na nedavno uvođenje merenja prosečne brzine na autoputevima, Vujanić smatra da će se povećanjem brzine na 130 "automatski povećati i prosečna brzina".

- Ja sam bio deo grupe koja je insistirala i stavila u predlog zakona taj deo propisa. I to je prošlo, a prošlo je iz razloga što, na primer, ako neko putuje iz Švedske u Grčku i čeka na Horgošu tri sata, on će gledati da ta tri sata nadoknadi na auto-putu, a zna da ne može da napusti Srbiju ukoliko ne ispoštuje vreme putovanja ili će biti kažnjen - objasnio je Vujanić.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (3)

Loading
alex

10.05.2018 16:50

Postovani gospodine Vujicu vi ste jedan od onih nasih strucnjaka koji se grcevito bori da svojim argumentima zadrzi Srbiju u kameno doba jer je za vas kao i za pojedine nase ,,strucnjake '' sve novo lose pa smo zato tu gde jesmo.Nekad je Srbija bila uzor mnogima u regionu a sad smo na zacelju i nasi se gradjani bore da bi preziveli a neki uzimaju i pasose pojedinih balkanskih drzava da bi otisli tamo gde navodite da se vozi 130. Nece se povecati broj saobracajnih nezgoda zbog tih 10km vise nego zbog nasih auto puteva koji su najlosiji u Evropi,kad se krecemo njima imamo utisak da se borimo sa morskim talasimai da plovimo po olujnom vremenu.

Miona

10.05.2018 19:36

Skoro sam putovala iz Hrvatske i autoputem od Zadra do Beograda. Autoputem kroz Hrvstsku smo bukvalno plovili, nema rupa nema pukotina nema zakrpa ni truckanja. Tu moze da se vozi i 170 na sat. A onda smo presli granicu na Batrovcima. I pocinje nocna mora. Put ispucao, pun rupa, pun zakrpa, poneki znak usput, nadvoznjaci zardjali otpadaju zastitne ograde. Tu se ne moze voziti ni 100 na sat. Put nije ozbiljnije popravljan zadnjih 20 godina. Kao da ste usli u zonu sumraka. A naplacuju putarinu! A o komentarima mojih saputnika bolje da ne pricam. Bila me je sramota!

Mirelaa

10.05.2018 19:41

Ko je nadlezan za kosenje trave po stedini i sa strana autoputa, neka je pod hitno pokosi. Putevi su nam ocajni i zapusteni! Tu ne sme da se vozi ni 80 km.na sat!