Imate talenat za pisanje? Ovo su poslovi budućnosti za vas

Autor:

Vesti

06.08.2020

06:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Na ljude sa talentom za pisanje doskora se gledalo kao na kreativce koji nemaju puno opcija da svoj talenat i naplate. Međutim, situacija se u 21. veku značajno promenila: pozicija pisca i kreatora sadržaja postaje ključna kada su u pitanju poslovi budućnosti.

Foto: LINK Group

Ukoliko imate talenat za pisanje, reči vas slušaju i volite da se izražavate, to više ne mora da bude samo hobi, već može postati ozbiljno i dobro plaćeno zanimanje.

Donosimo vam 8 veoma traženih i plaćenih poslova koje možete obavljati kao pisac.

1) Kopirajter

U današnjem svetu visoke konkurencije, svaka kompanija mora da se bori za svoje mesto pod suncem, a jedan od najefikasnijih načina za to je kvalitetan marketing. Tu na scenu stupa kopirajter – osoba koja poseduje veštine prodavanja rečima.

Kopirajteri imaju dinamičan zadatak da razumeju zahteve svojih klijenata i da ih pretvore u nezaboravne poruke koje će potencijalne kupce podstaći da kupe proizvod ili uslugu. Stoga je kopirajting podjednako i umetnost i zanat u kome nikada nije dosadno jer kopirajteri sastavljaju najrazličitiji sadržaj: od reklamnih materijala, prodajnih pisama, reklama na TV-u i bilbordima do web oglašavanja i landing stranica. Jednostavno, njihov glavni cilj je da prodaju pomoću reči i prilično su kul.

Kopirajting je unosno i veoma traženo zanimanje, što potvrđuje i cifra od 50.000 evra godišnje, koliko kopirajteri u svetu zarađuju.

2) Kreator sadržaja

Zahvaljujući brzom razvoju interneta, danas gotovo da nema kompanije koja nije prisutna u digitalnoj sferi i čije poslovanje se ne odvija online. To je prostor u kome one dolaze do svojih klijenata, gde predstavljaju svoje usluge i vrednosti i pokušavaju da steknu prednost nad konkurencijom. Da bi sve ovo postigle, potreban im je kvalitetan sadržaj.

Šta radi kreator sadržaja?

On piše blogove, vesti, opise proizvoda, bira slike, video-materijale, muziku. Drugim rečima, on nije samo pisac već i multimedijalni urednik kompletnog sadržaja. Stoga je ovo jedan od najdinamičnijih poslova u kome nikada nije dosadno, a prilično dobro je i plaćen jer prosečna plata content writera u svetu iznosi oko 40.000 evra.

3) Marketinški stručnjak

Mnogi marketinški stručnjaci nekada su bili uspešni kopirajteri. Stoga svako ko ima talenat za pisanje, treba da razmisli o ovom unosnom i uzbudljivom zanimanju. Reč je o atraktivnoj karijeri tokom koje ćete planirati, kreirati i sprovoditi marketinške kampanje kako na webu, tako i u tradicionalnim medijiima, graditi imidž velikih brendova, sarađivati sa sportistima, glumcima i influenserima.

Danas svaka kompanija ulaže ozbiljna sredstva u marketing jer je to jedini način da svoje usluge i proizvode učini dostupnim što širem krugu ljudi, a upravo su neki od najuspešnijih marketinških stručnjaka – pisci koji zarađuju oko 43.000 evra godišnje.

4) Novinar budućnosti

Digitalizacija medija izmenila je tradicionalno novinarstvo i otvorila brojne prilike. Kao novinar budućnosti, uređivaćete i pisati blogove, vlogove, raditi produkcijske poslove, kreirati sadržaj za različite formate i društvene mreže i imati priliku da svoju poruku pošaljete širokoj grupi ljudi. Jednostavno, dobre priče su svuda oko nas, a novinar budućnosti pretvoriće ih u čitane članke, posećene blog postove, sadržajne video-klipove, uzbudljive scenarije i slušane podkaste. Ovo zanimanje omogućiće vam da kreirate medijsku sliku i plasirate kvalitetan sadržaj širokoj publici. Buzzfeed i BoredPanda samo su neki od kul sajtova na kojima rade novinari budućnosti.

Sa digitalnim bumom sve je više nezavisnih medijskih produkcija koje traže kvalitetne novinare koji poznaju tehnologiju, nove trendove i imaju dar za ovu profesiju. Stoga nije ni čudo što novinari i komunikolozi zarađuju u proseku primamljivih 45.000 evra godišnje.

Foto: LINK Group

5) PR korporacija i medija

Ljudi koji vladaju rečima dragocen su i nezamenljiv deo svake kompanije koja vodi računa o svom imidžu. Oni prenose poruke i vrednosti koje kompanija želi da saopšti široj javnosti. PR sastavlja govore, saopštenja i vesti, obraća se na konferencijama za medije i svojom delatnošću osnažuje imidž kompanije. Danas je nemoguće zamisliti ozbiljnu kompaniju bez dobrog PR-a, a o njihovoj važnosti svedoče i plate koje u proseku iznose oko 70.000 evra godišnje.

6) Urednik u medijskim sistemima

Tradicionalni mediji još uvek nisu rekli svoju poslednju reč, oni se sve više prilagođavaju novim digitalnim trendovima i stoga su im potrebni ljudi koji znaju da prepoznaju ili naprave dobru priču, izaberu pravu naslovnu fotografiju, naprave sadržaj koji će biti čitan, gledan ili slušan. Biti urednik podrazumeva odgovornost, ali i slobodu u donošenju odluka, dinamiku i kreativnost i puno sastanaka na kojima se brainstormuje. Ovo je cenjeno i traženo zanimanje, a prosečna plata u svetu iznosi oko 45.000 evra godišnje.

7) Tehnički pisac

Možda ne zvuči primamljivo kao ostala zanimanja, ali ni posao tehničkog pisca nije dosadan, a može biti prilično unosan. Njegov zadatak je da komplikovanu terminologiju prevede u nešto što će biti razumljivo prosečnom korisniku. Tehnički pisac sastavlja uputstva za upotrebu softvera i različitih uređaja, karakteristike i specifikaciju proizvoda, ali i složenu tehničku dokumentaciju, što znači da blisko sarađuje sa programerima, inženjerima, IT-jevcima. U današnjem tehničkom svetu potražnja za ovom vrstom pisaca izuzetno je velika, a njihova zarada iznosi čak oko 60.000 evra na godišnjem nivou.

8) Freelance pisac

Kada znate sa rečima, uređivanjem i kreiranjem sadržaja, možete da birate za koga ćete da radite. Stoga je jedna od najunosnijih karijera – freelance pisac. Kao freelancer svoje usluge možete ponuditi klijentima širom sveta i na taj način ostvarivati svetsku zaradu. U zavisnosti od svojih afiniteta i obrazovanja, freelanceri mogu biti kopirajteri, content writeri, ghost writeri, tehnički pisci ili urednici. Zapravo, gotovo svi gore navedeni poslovi mogu se obavljati i freelance.

Kada ste freelancer, imate slobodu da sami birate sa kim ćete sarađivati, koliko ćete i kada raditi. A ova karijera omogućava vam i da živite gde želite, jer sve što vam je potrebno za njeno obavljanje jeste internet. Što se tiče visine zarade, kada ste freelancer, ona zavisi samo od vas.

I vi možete biti kreativni i dobro zarađivati

Foto: LINK Group

Ljudi su danas željni kvalitetnog sadržaja, dobrih priča i kreativnosti. Zbog toga je pisanje i kreiranje sadržaja veoma unosan i tražen posao. Ovo je sjajna karijera za sve one koji se oduševljavaju kad pročitaju dobru priču, vide interesantan oglas ili reklamu i koji i sami vole da se igraju rečima. Čak i ako niste skloni pisanju, a želite dinamičnu, uzbudljivu i dobro plaćenu karijeru, trebalo bi da razmislite, jer se veštine i znanja potrebni za neka od pomenutih zanimanja mogu naučiti.

Na odseku Primenjeni mediji i kreiranje sadržaja na Fakultetu savremenih umetnosti steći ćete sveobuhvatna znanja koja će od vas načiniti komunikologa budućnosti. Bićete u stanju da kreirate, uređujete i osmišljavate pisani, video i svaki drugi sadržaj za digitalne i tradicionalne medije. Ovladaćete tehnikama komunikacije i kreacije i postati cenjeni multimedijalni stručnjak sposoban da plasira pisane, video, muzičke i druge sadržaje.

Kroz rad sa posvećenim profesorima koji su istovremeno najuspešniji stručnjaci u ovoj oblasti steći ćete znanja i praksu koji će vam u budućnosti omogućiti da postanete novinar, urednik, PR, prezenter, kopirajter i još mnogo toga jer poslovi koje možete obavljati kao komunikolog budućnosti su zaista mnogobrojni. Naučite da kreirate viralne priče, sastavljate poruke koje se pamte i pokreću, gradite imidž velikih brendova ili vodite svoj sajt.

Požurite, svet čeka na vaše priče, prijavite se na vreme.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading