INTERVJU sa zaštitnikom građanja: Pašalić razgovarao sa preko četiri hiljade ljudi

Autor:

Vesti

03.09.2019

05:33

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Zaštitniku građana od početka godine obratilo se oko 4.900 ljudi, koji su se najviše žalili na povredu prava u oblasti rada Poreske uprave, nezakoniti rad izvršitelja i neefikasnu sudsku upravu, kaže u intervjuu za Srpski telegraf zaštitnik građana Zoran Pašalić.

RepublikaFoto: Tanjug
Zoran Pašalić

Naš sagovornik podseća da je u toku 2019. godine, od gotovo 5.000 građana s kojima je kontaktirao, njih 1.961 podnelo pritužbe. Postupak je okončan za 1.000 pritužbi, dok su ostale u radu i po njima se, kaže, blagovremeno postupa.

* Na rad kojih institucija se građani najviše žale, a kojih najmanje?

- Gotovo 20 odsto svih pritužbi odnosi se na rad predstavnika izvršne vlasti. Građani su se često žalili i na rad organa i organizacija u oblasti penzijskog i invalidskog osiguranja, obrazovanja, privrede, zapošljavanja, zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, poreskih organa, javnih preduzeća i ustanova, pravosudnih organa i organa uprave u lokalnim samoupravama. Na dnu lestvice po broju pritužbi su samostalni republički organi, nezavisni organi i nacionalni saveti nacionalnih manjina, oko 1,5% pritužbi.

* Reagovali ste na žalbu stanara hotela "Bristol". Šta je urađeno po tom pitanju?

- Nerešeno stambeno pitanje stanara hotela "Bristol" i drugih kolektivnih centara u kojima stanuju vojna lica koja su se doselila nakon ratova u bivšoj Jugoslaviji je problem koji se prebacuje sa jedne na drugu vlast i njene državne organe već decenijama. Kada je stigla pritužba vojnih beskućnika, kako sami sebe nazivaju, rešio sam da ne zatvaram oči pred tim problemom jer smatram da svaki građanin u Srbiji, bez obzira na mesto stanovanja i profesiju kojom se bavi, treba dostojanstveno da živi. Ukoliko smatra da će mu država rešiti stambeno pitanje, mora znati koji su to kriterijumi na osnovu kojih će imati pravo na stan, a ukoliko je odbijen takođe mora biti informisan zašto. Od maja meseca stanare sam obišao nebrojeno puta.

Posebno odeljenje za hitno postupanje

Pašalić je formirao odeljenje za hitno postupanje.

- To odeljenje po pozivu, na osnovu pritužbe, dostupnih informacija, ali i sopstvene inicijative hitno reaguje u rešavanju problema - objašnjava zaštitnik.

* Šta se promenilo u radu zaštitnika otkako ste vi došli na tu funkciju?

- Krenuo sam sa kampanjama "Otvorena vrata zaštitnika" u Beogradu i "Dani ombudsmana" u unutrašnjosti Srbije, koje su u potpunosti zaživele i opravdale svoj cilj, vraćanje institucije njenim građanima. Do sada sam se sastao sa gotovo 2.000 građana, a praksa prijema pokazala se kao veoma dobra, budući da su građani lično želeli da mi izlože svoje probleme. Drugi prioritet mi je bio osnaživanje kapaciteta zaštitnika građana, što je delimično učinjeno usvajanjem pravilnika o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u stručnoj službi zaštitnika. Naredni korak je usvajanje izmena i dopuna Zakona o zaštitniku građana, što je obaveza koja je predviđena i akcionim planom za poglavlje 23 u pregovorima sa EU. Takođe, potpisao sam memorandume sa kolegama iz osam država i inicirao formiranje mreže ombudsmana Balkana.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading