Evo kako da preživite ledenu kišu

Autor: Blic, Republika

Vesti

20.12.2018

17:05

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Snega i leda već ima na putevima i trotoarima, a ono što sledi tek će da nam oteža kretanje - meterolozi za večeras i sutra prognoziraju ledenu kišu! Zato je potreban poseban oprez svima koji moraju da izađu iz kuće narednih dana, bilo kao pešaci ili vozači, ali ima caka koje mogu mnogo da vam pomognu.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Da je situacija već dramatična, potvrđuju podaci iz Urgentnog centra gde je već danima zbog padova na ledu i lomova kostiju "opsadno stanje". Obim posla povećan je za više od 30 odsto od uobičajenog, padaju i mladi i stari, lome noge, ruke, kukove, skočne i ručne zglobove.

U isto vreme i "Putevi Srbije" apeluju na vozače da ne kreću na put bez preke potrebe i da koriste ziimsku opremu za utomobie gde je ona obavezna. I danas su izdali još jedno važno upozorenje za vozače.

Pored posedovanja zimske opreme koja je obavezna, svi vozači koji se odluče da prihvate izazov vožnje po neočišćenim ulicama, trebalo bi da raspolažu i određenim znanjem.

Takođe, nije na odmet znati i da so, koja se najčešće koristi u borbi protiv snega i mraza na ulicama, nema efekta na temperaturama ispod -7, zbog čega je potreban dodatni oprez.

 

 

Zimske gume su obavezne, a van naseljenog mesta i tamo gde saobraćajni znak iziskuje - i lanci.

Ako se zaglavite u snegu, pa gume počnu da proklizavaju, podmetnite parče kartona iza točkova. Ukoliko nemate karton, poslužiće i patosnica iz automobila. Takođe, nije loše imati i kilogram, dva soli, pa možete i nju posuti po snegu i ledu koji vam prave problem.

Dobro očistite automobil, postarajte se da stakla i retrovizori budu čisti, kao i da na krovu ne bude snega, jer pri kočenju može da padne na prednje staklo.

Koči se motorom

Za početak, održavajte duplo veće rastojanje od vozila ispred vašeg nego što to činite u suvim uslovima.

Koči se motorom u kombinaciji sa blagim pritiskanjem pedale nožne kočnice, i to se radi postepeno da bi se izbegla blokada točkova. Ako točkovi blokiraju, vozilo proklizava i gubi kontrolu. Tada treba otpusti kočnicu, zatim postepeno zakočiti, a istovremeno kočiti motorom (preći u manji stepen prenosa, odnosno prebaciti menjač u nižu brzinu).

Kada se vozi nizbrdo koristi se niži stepen prenosa nego kada se vozi po suvom vremenu. Tako se smanjuje rizik od blokade točkova.

RepublikaFoto: pixabay.com

Ulazak u krivinu

Pri skretanju volan okrećite polako, ali ako se oseti da je prednji deo vozila neupravljiv odmah teba skloniti nogu sa papučice gasa, usporiti i blago kočiti ako je potrebno. Ako se zadnji deo vozila zanese, tada se lagano dodaje gas da bi se auto vratio na pravac. U krivinama preporučljivo je voziti sporo ujednačenom brzinom da bi se izbeglo zanošenje vozila.

Prednja vuča

Vozila sa prednjom vučom imaju izvesnu prednost u odnosu na ona koja imaju zadnju, posebno ako su na sva četiri točka zimske gume.

Prednost je u tome što je oko 60 odsto težine vozila raspoređeno na prednje točkove što olakšava pokretanje iz mesta. Iako to pomaže kada se auto pokreće, to međutim ne pomaže prilikom zaustavljanja vozila.

S druge strane, raspodela mase kod vozila sa prednjom vučom negativno utiče na upravljanje i vožnju u krivinama. Ipak, sa zimskim gumama na svim točkovima vožnja će biti udobnija, a kočenje, skretanje i držanje na putu biće znatno bolji.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading