Pokušavaju da nas prevare: Kako su neke namirnice "smršale", a cene nisu mrdnule?

Autor: blic.rs

Vesti

11.12.2018

18:25

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Na rafovima prodavnica sve češće se mogu naći proizvodi sa manjom gramažom od one na koju smo navikli, te ukoliko tražite čokoladu od 100 grama, moraćete dobro da zagledate jer je sve više onih od 75, 80 i 90 grama.

RepublikaFoto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Osim čokolade, gramažu su smanjile i supe. Nekada za četiri tanjira, sada za tri, ili za jedan tanjir, prašak za veš od dva kilograma postao je sastavni deo tržišta iako ranijih godina toga nije bilo ako ne računamo kupovinu na meru. Pakovanje kesice flipsa pojedinih proizvođača prazno je do polovine ambalaže, ali je zato cena primamljiva jer pakovanje vizuelno deluje veće od standardnog.

Jovan Jovanović, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača "Forum" iz Niša, kaže da iako je gramaža napisana tačno, cena je nerealna i da je u pitanju marketinški trik kojim se služe proizvođači.

 - Tačno je da su gramaže smanjene, naročito je primetno kod čokolade, ukoliko hoćete da kupite čokoladu od 100 grama, dobro morate da pogledate jer je sve više onih od 80 i 90 grama. To je trik kojim se služe proizvođači kako bi privukli kupce, na prvi pogled čokolada izgleda standardno, od 100 grama, međutim kada pogledate malo bolje, vidite da je manja gramaža, a cena je nešto niža. Na taj način se kupci privlače i po mom mišljenju, plaćaju nerealnu cenu, to je trik. Na isti način se smanjuje gramaža i ostalih proizvoda, cena se malo snizi, kupac ne zagleda dobro, vizuelno sve izgleda isto, a zapravo je manje cena i opet je nerealna. S druge strane, ono što je primetno na osnovu primedaba potrošača jeste da se u nekim trgovinama prelepljuje rok upotrebe, kada dođu kući i skinu nalepnicu, vide da je robi prošao rok, što je nedopustivo - kaže Jovanović za "Blic".

 
Foto: pixabay.com
Foto: Ilustracija

Biljana Ljubisavljević kaže da je u radnjama primetila niže cene artikala, ali i manju gramažu kako kod čokolade tako i kod supa, praška za veš.

- Kod čokolade se to najviše primeti, čim vidim da je cena niža od 100 dinara, znam da je u pitanju manja gramaža, ukoliko želite čokoladu od 100 grama, dobro obratite pažnju. Takođe, što se tiče praška za veš, čini mi se da ranije nije bilo pakovanja od dva kilograma, sada prodaju tako, a tu su i supe iz kesice, koje su nekada pakovane za četiri tanjira, a sada za tri ili dva - objašnjava Biljana.

Osim čokolade, gramaža je smanjena i na ostalim proizvodima. Iako je nekada važilo pravilo veća gramaža je isplativija, sada je obrnuto, što manje, to jeftinije.


Kao primer kupci navode i cenu mesa, konkretno seckanu junetinu možete kupiti po ceni od 480 dinara, a iako je u pitanju veliko pakovanje, na njemu je oznaka od 500 grama. Što veće pakovanje, to manji sadržaj, zaključak je potrošača, a što se čokolade tiče, ne prija im kada ih ambalaža prevari, te umesto 100 grama, shvate da su dobili 75.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading