NAUČNICI PROGLASILI VANREDNO STANJE NA ZEMLJI: Poslali ozbiljno upozorenje "PRETI NAM NEČUVENA PATNJA!"

Autor: rs.sputniknews.com, Republika

Svet

06.11.2019

Više od 11.000 naučnika iz 153 države proglasilo je vanredno stanje za klimu, upozorivši da ono može doneti "nečuvene patnje" ako se hitno ne preduzme akcija radi očuvanja biosfere.

Foto: pixabay.com

- Naučnici imaju moralnu obavezu da jasno upozore čovečanstvo na bilo koju veliku egzistencijalnu pretnju - kažu potpisnici teksta objavljenog u utorak u časopisu "Biosajens".

- Uprkos 40 godina svetskih pregovora o klimi, uz nekoliko izuzetaka, poslovali smo uobičajeno i uveliko smo propustili da se uhvatimo u koštac s tim osetljivim pitanjem - piše Savez naučnika, a predvode ih Vilijam Ripl i Kristofer Volf sa Univerziteta (američke savezne) države Oregon.

- Klimatska kriza stigla je i ubrzava se brže nego što je većina naučnika očekivala - pišu potpisnici.

Preporučuju šest koraka koji bi trebalo da ublaže najpogubnije učinke klimatskih promena: zameniti fosilna goriva niskougljičnim obnovljivim izvorima; smanjiti emisije zagađenja poput metana; zaštititi ekosisteme na Zemlji; jesti uglavnom hranu baziranu na biljkama, a manje na proizvodima životinjskog porekla; stvarati privredu bez korišćenja ugljenika; stabilizovati svetsku populaciju, prenose Nezavisne.

Naučnici kažu da su ohrabreni nedavnim manifestacijama mladih ljudi koji petkom upozoravaju vlade da krenu u akciju za spas planete, kao i drugim osnovnim kampanjama.

Kao Savez svetskih naučnika, potpisnici ističu da su spremni da pomognu vladama i svima koji donose odluke u poslovanju i razvoju u ostvarenju pravednog prelaza na obnovljivu i pravednu budućnost.

Čovečanstvo treba da postupa tako "da održi život na planeti Zemlji, našem jedinom domu", navode potpisnici.