NAJNOVIJE ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Iznad Antarktika eksplodirao meteorit OGROMNE ŠIRINE!

Autor: Republika.rs

31.03.2021

Meteorit širine od oko 90 metara eksplodirao je iznad Antarktika pre 430.000 godina i tako poslao vatrenu kuglu vanzemaljskog materijala na ledenu površinu, pokazalo je najnovije istraživanje naučnika koji borave na Južnom polu.

Smatra se da se ovakve eksplozije javljaju češće od pada meteora ili mnogo većih asteroida koji su ostavljali kratere na zemlji, poput onog koji je uništio dinosauruse pre 66 miliona godina, preneo je CNN.

Otkriće ovakvih svemirskih stena je, međutim, mnogo teže jer ostavljaju vrlo malo tragova u geološkim zapisima.

Matijas van Gineken, istraživač sa Univerziteta Kent, sakupio je 17 tamnih čestica, manjih od jednog milimetara, nevidljivih ljudskom oku, dok je bio u ekspediciji na planini Sor Rondan na istoku Antarktika, gde se nalazi belgijska istraživačka stanica "Princeza Elizabeta".

- Prvo sam primetio da neke od njih izgledaju kao da su zalepljene jedna za drugu, što bi moralo da se dogodi kada su čestice rastopljene. To bi značilo da mnoge od njih imaju interakciju kada su na vrlo visokoj temperaturi. Ovo je jedini razuman način da se objasni da je u pitanju bio ogroman udar - rekao je Van Gineken, vodeći autor studije koja je danas objavljena u časopisu Sajens Advanses.