Naučnici frapirani! Novo otkriće vodi pravo do vanzemaljaca na Marsu

Autor: b92.net, Republika

03.03.2019

Robot koji je NASA testirala u pustinji Atakama u Čileu, u okolini koja je nalik Marsu, pronašao je uzorke koji bi mogli da pomognu čovečanstvu da pronađe vanzemaljski život, smatraju naučnici.

Rover je izvadio uzorke tla ispod Zemlje koji su saržali čudne i visoko specifične mikrobe razvijene za život u uslovima vrlo ograničenih količina vode i hranljivih materija u zemljištu, preneo je Independent.

Ovo otkriće ne samo da pokazuje da je lander na tragu uspeha u pronalasku potencijalnog života na Marsu ili negdje drugde, već su prvi put otkriveni ovi posebno izdržljivi mikrobi - koji bi mogli biti slični onima na Crvenoj planeti.

Sama činjenica da se podzemno zemljište ove vrste može naći u pustinji Atakama u Čileu je "proboj" koji će dovesti do budućih otkrića, kažu naučnici.

- Pokazali smo da rover može da obnovi podzemno zemljište u pustinji nalik Marsu na Zemlji - kaže Stiven Pointing, profesor na koledžu u Singapuru, koji je vodio istraživanje o mikrobima.

- Pronašli smo mikrobe prilagođene visokim nivoima soli, slično onome što se može očekivati u Marsovom podzemlju. Ovi mikrobi se veoma razlikuju od onih za koje se ranije znalo da se pojavljuju na površini pustinja - rekao je on.

Pustinja Atakama u Čileu je izuzetno suva, decenijama bez padavina. Ima veliku površinsku izloženost UV zračenju i sastoji se od veoma slanog tla.

Rover je uspeo da podigne uzorke na dubini od oko 80 centimetara ispod površine. Naučnici se sada nadaju da mogu još dublje kopati – na oko dva metra kako bi videli na kojoj dubini je moguće naći mikrobe.

- Ekološke studije koje nam pomažu da predvidimo naseljiva područja za mikrobne zajednice u ekstremnim okruženjima Zemlje takođe će biti od ključnog značaja za pronalaženje života na drugim planetama - smatra Pointing.

I NASA i Evropska svemirska agencija pripremaju se da pošalju rovere na Mars 2020. godine, koji će tražiti dokaze života na Marsu – sadašnje ali i prošle.