SUKOB NA POMOLU! Mađarska odbila hrvatske ucene

Svet

08.10.2025

19:41

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nemaju nameru da dozvole Zagrebu da im komanduje.

SUKOB NA POMOLU! Mađarska odbila hrvatske ucene

Foto: Tanjug/VLADIMIR ŠPORČIĆ

Mađarska kompanija MOL je nakon današnjih razgovora sa predstavnicima JANAF-a u Zagrebu o transportu nafte za mađarske rafinerije saopštila da je razgovor bio konstruktivan, ali da njihov stav ostaje nepromenjen – potrebna su dva konkurentna naftovoda.

Pregovori u Zagrebu: testovi kapaciteta i tržišna pravila

Hrvatski JANAF i mađarski MOL vode pregovore o ceni transporta nafte, što je poslednjih sedmica bila tema žestokih rasprava između Zagreba i Budimpešte. Mađarska i Slovačka se trenutno snabdevaju preko ruskog naftovoda „Družba“, čiju upotrebu Evropska unija pokušava da ograniči. JANAF bi, prema planovima, trebalo da postane zamena za Družbu u uslovima pojačanih američkih sankcija NIS-u.

Međutim, tokom testiranja Jadranski naftovod nije bio u stanju da radi sa dovoljnim kapacitetom duže od dva sata u kontinuitetu, dok su cene usluga istovremeno povećane.

Zatražili smo od hrvatske firme koja nam pruža usluge transporta nafte da sprovede odgovarajuće testove kako bi pokazala da je sposobna svakodnevno, tokom cele godine, prevoziti dovoljne količine sirove nafte kroz Jadranski naftovod. MOL će i dalje pružati svu potrebnu podršku u sprovođenju testiranja u Hrvatskoj. Otvoreni smo za uključivanje spoljnih stručnjaka, ali važno je naglasiti da MOL Grupa snosi glavnu odgovornost za rafinerije i sigurnost snabdevanja u regionu – navedeno je u saopštenju kompanije nakon dijaloga sa hrvatskim partnerima.

Kako su istakli, MOL predlaže povratak tržišnim načelima i stavljanje komercijalnih odnosa u prvi plan.

– MOL je oduvek zagovarao transparentno i tržišno utemeljeno formiranje cena – stoji u saopštenju.

MOL: Dva konkurentna naftovoda su neophodna za stabilnost regiona

Kompanija je predložila da JANAF prouči najbolje međunarodne primere vlasničke strukture transportnih kompanija u Zapadnoj Evropi, gde prisustvo korisnika kao suvlasnika osigurava pravedno određivanje cena i pouzdanu dostupnost usluga.

– Istovremeno smo jasno dali do znanja da stav MOL-a ostaje nepromenjen: za sigurnost snabdevanja u regionu nužno je postojanje barem dva visokokapacitetna i cenovno konkurentna naftovoda, kako bi sirovina bila dostupna u slučaju bilo kakvog poremećaja u sistemu – zaključili su iz MOL-a.

U međuvremenu, mađarski ministar spoljnih poslova Peter Sijarto optužio je Hrvatsku za ratno profiterstvo, navodeći da su cene tranzita kroz Hrvatsku značajno povećane od početka rata u Ukrajini.

– Koliko god hrvatska vlada to poriče, žele da profitiraju od sukoba u Ukrajini. Podigli su tranzitnu taksu za pošiljke nafte i pokušavaju da onemoguće našoj zemlji kupovinu ruske nafte kako bi stekli monopol i zaradili još više novca – napisao je Sijarto na društvenim mrežama.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading