SNIMAK CRNE KUTIJE LEDI KRV U ŽILAMA! Indijski pilot pre pada: "Avion je u tvojim rukama" (FOTO/VIDEO)
Sve ukazuje da se desilo nezamislivo.
Foto: Shutterstock/Martin Bergsma/Soos Jozsef
Let 171 avio-kompanije „Er Indija“ završio se kobno samo nekoliko trenutaka nakon poletanja iz Ahmedabada ka londonskom aerodromu Getvik.
U nesreći je život izgubilo 260 ljudi, uključujući i civile na tlu.
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Shutterstock/Martin Bergsma, Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Rafiq Maqbool
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki/Printscreen X
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki)
Printscreen X/Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
Printscreen X
Printscreen X
Tanjug/AP Photo/Ajit Solanki
FOTO: Tanjug/AP/Aijaz Rahi
FOTO: Tanjug/AP/Aijaz Rahi
Prve informacije ukazuju da uzrok katastrofe nije bio tehnički kvar, već ljudski faktor, a sve glasnije se govori o mogućoj namernoj grešci pilota.
Italijanski list „Korijere dela Sera“ objavio je snimke iz crne kutije koji jasno ukazuju na dramatične trenutke u pilotskoj kabini.
- Avion je u tvojim rukama - bile su reči kapetana Sumita Sabharvala (56) kada je prvom oficiru Klajvu Kunderu poverio upravljanje poletanjem. U tom trenutku ništa nije ukazivalo na tragediju koja će uslediti.
Šokantni detalji iz crne kutije
U 13.38 i 39 sekundi po lokalnom vremenu, Boing 787 je poleteo brzinom većom od 330 kilometara na sat. Samo tri sekunde kasnije u kabini je isključen dovod goriva za oba motora.
Zvuk prekidača je jasno zabeležen, a zatim se čuje šokirani glas prvog oficira: - Zašto ste ugasili motore?
Na šta je komandant odgovorio: - To nisam ja.
Kunder je očajnički pokušavao da ponovo aktivira motore i stabilizuje avion. Automatski sistemi su uključili pomoćne turbine da obezbede minimalno električno i hidrauličko napajanje, ali visina i udaljenost bili su premali da bi avion mogao da se spasi.
U 13.39 i 5 sekundi poslat je hitan poziv u pomoć. Samo šest sekundi kasnije sve komunikacije su prestale, a letelica se srušila na stambene zgrade u blizini aerodroma.
Ko je bio kapetan Sabharval?
Kapetan Sabharval bio je iskusni pilot s više od 15.000 sati leta, od čega 8.000 na „Drimlajneru“. Bio je poznat kao jedan od najcenjenijih pilota „Er Indija“, bez ijedne zabeležene greške u karijeri.
Prema informacijama britanskog „Telegrafa“, razmišljao je o ranom penzionisanju kako bi se posvetio bolesnom ocu nakon smrti majke 2022. godine.
Ovo je otvorilo pitanje da li je tragedija mogla da bude akt očaja ili psihološke krize.
Ipak, indijske vlasti su pozvale na oprez, naglašavajući da je istraga još u toku i da konačni izveštaj nije objavljen.
Strani istražitelji ukazuju na nameru
Međunarodni stručnjaci koji sarađuju na istrazi tvrde da je redosled događaja jasan – motori su isključeni ručno, bez ikakvih znakova tehničkog kvara.
Zvučni zapisi i podaci iz crne kutije ne ostavljaju mnogo prostora za sumnju, ali još uvek nije poznato da li je postupak bio nameran ili rezultat neobjašnjive greške.
Pad aviona „Er Indija“ Let 171 postao je jedna od najtragičnijih nesreća u indijskoj avijaciji u poslednjih nekoliko decenija.
Konačni izveštaj biće ključan za utvrđivanje istine i eventualne odgovornosti.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)