NAMERNO ODVEO U SMRT SEBE I 149 LJUDI! Posle deceniju istrage otkriveno da je pilot namerno srušio avion u planine! (VIDEO)

Autor:

Svet

25.03.2025

09:29

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Skrivena tempirana bomba!

NAMERNO ODVEO U SMRT SEBE I 149 LJUDI! Posle deceniju istrage otkriveno da je pilot namerno srušio avion u planine! (VIDEO)

Foto: Freepik/image by freepik

Sudar sa zemljom desio se zbog namernog i planiranog postupka kopilota, koji je odlučio da izvrši samoubistvo dok je bio sam u pilotskoj kabini”, piše u konačnom izveštaju francuskog Biroa za istrage i analize bezbednosti civilnog vazduhoplovstva (Bureau d'enquêtes et d'analyses pour la sécurité de l'aviation civile - BEA) o tragediji putničkog aviona Erbas A320 kompanije Džermanvings (Germanwings) na letu 9525 koja se dogodila u francuskim Alpima pre tačno deset godina, 24. marta 2015. godine kada je živote u jednom trenutku izgubilo svih 144 putnika i šest članova posade.

U avionu je bilo najviše nemačkih (72) i španskih (51) državljana ali i putnika iz još petnaest država. Avion Erbus A320, registracije D-AIPX proizveden je 1991. godine i do tada je obavio 47.000 letova. Isporučen je avio-kompaniji Lufthanhasa, od 2003. do 2004. godine kratko je leteo za Džermanvings potom opet za Lufthansu i od 2014. je vraćen u Džermanvings.

Džermanvings, u bukvalnom prevodu Krila Nemačke, su u stoprocentnom vlasništvu nemačke nacionalne avio-kompanije Lufthansa, bila jedna od većih niskotarifnih prevoznika u Evropi na početku veka. Kompanija je osnovana 1997. godine a počela je sa redovnim saobraćajem 2002.

Let pozivnog znaka Džermanvings 18 Golf je proticao mirno, a putnici su, ne sluteći, provodili poslednje minute svog života. Kada je avion već bio na visini krstarenja, najmirnijoj i za posadu najmanje zahtevnoj fazi leta - tada piloti uglavnom nadgledaju sisteme a avion leti po unapred zadatim parametima autonomno - kapetan Patrik Sondenhajmer (34) izašao je na kratko iz pilotske kabine, verovatno do toaleta. Prvi oficir Andreas Lubic (27) ostao je sam u kokpitu. Sekundu kasnije, vrata su bila zaključana sa unutrašnje strane. Kapetan nikada više nije ušao unutra.

Zaključana vrata i krici putnika

Istraga je kasnije pokazala da je Lubic, koristeći proceduru uvedenu nakon 11. septembra 2001, namerno aktivirao sistem koji sprečava ulazak u kokpit. Dok su putnici uživali u letu i pejzažu francuskih Alpa koji se prostirao ispod njihovih pogleda, Lubic je programirao autopilot da spusti avion sa 38.000 stopa (oko 11.600 metara) na svega 100 stopa, što je bilo znatno niže od nadmorske visine planina koje su bile pred njima. Snižavao je je kontrolisano, minut po minut, dok su kontrolori letenja uzalud pokušavali da stupe u kontakt s posadom.

https://youtu.be/JXKITlkL_wY?si=FM88HUlhY_RJ8CNz

Kapetan Sondenhajmer je ubrzo shvatio šta se dešava i očajnički pokušava da razvali blindirana vrata. Audio zapis iz snimača zvuka (CVR - Cockpit Voice Recorder, popularno crna kutija) otkrio je zvuke snažnih udaraca i kapetanove povike: “Otvaraj prokleta vrata!” Kabinsko osoblje i putnici su u početku bili nesvesni, ali kako je visina rapidno opadala, panika se proširila avionom. Poslednji snimljeni zvuci bili su krici putnika – nekoliko trenutaka pre nego što je avion udario u planinu.

Trenutno razaranje: Sve se raspalo na hiljade neprepoznatljivih delova

Erbas A320 udario je u liticu u francuskim Alpima, blizu sela Prad-Ot-Bleon. U trenutku udara brzina aviona iznosila je oko 700 km/h. Letelica je udarila u padinu pod uglom od 25 stepeni, a olupina je bila rasuta na površini od nekoliko hektara. S obzirom na enormnu kinetičku energiju udara, avion se u trenutku raspao na hiljade sitnih komada; tela poginulih bila neprepoznatljiva, a spasioci su na mestu nesreće pronalazili samo male ostatke putnika i članova posade i njihovih i ličnih stvari.

Disao je mirno, nije odgovarao na pozive

Francuski istražitelji su rekonstruisali događaje pomoću podataka iz crnih kutija, CVR i FDR uređaja. CVR je snimio poslednjih 30 minuta leta, potvrđujući najgori scenario: Lubic je bio svestan svojih postupaka. Nije odgovarao na radio-pozive, nije poslao signal za pomoć. Samo je disao mirno dok je avion sigurno, ali neumoljivo, vodio ka uništenju.

Istraga je otkrila da je Lubic imao istoriju depresije i suicidalnih misli. Sakrio je medicinske dijagnoze od avio-kompanije, cepajući lekarske izveštaje koji su ukazivali da nije sposoban za let.

Andreas Lubic: Tempirana bomba koju niko nije primetio

Tokom pretrage Lubicovog stana, policija je pronašla belešku od strane lekara koje je ukazivalo na to da je Lubic proglašen nesposobnim za rad. Kompanija Džermanvings je izjavila da nije primila obaveštenje o bolovanju od Lubica za dan leta. Mediji su izveštavali da je Lubic "skrivao bolest od svojih poslodavaca". Prema nemačkom zakonu, poslodavci nemaju pristup medicinskim kartonima zaposlenih, a bolovanja koja izostavljaju ljude sa posla ne sadrže informacije o medicinskim stanjima, pa poslodavci moraju da se oslone na zaposlene da sami prijave svoju nesposobnost za rad.

U stanu kopilota koji je u smrt poveo sebe i još 149 osoba, pronađeni su i dokazi da je bolovao od psihosomatske bolesti i da su mu bili prepisana dva antidepresiva, eskitalopram i mirtazapin, kao i lek za spavanje, zopiklon. Toksiološka ispitivanja bioloških ostatka Lubica nakon njegove smrti otkrila su prisustvo svih triju lekova. Jedan od lekova, eskitalopram, povezan je sa rizikom od suicidalnih misli i ponašanja, posebno na početku tretmana. Lubicu je ovaj lek prepisan devet dana pre nesreće.

Policijski istražitelji, koji su se uključili u istragu, su naveli da je Lubic tokom nedelje pre nesreće istraživao na internetu "načine da izvrši samoubistvo" i "vrata kokpita i njihove sigurnosne mere". Robin je rekao da su mu lekari rekli da Lubic nije smeo da leti, ali su zahtevi za medicinskom tajnom sprečili njegovog lekara da ovu informaciju podeli sa kompanijom Džermanvings .

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading