POSLODAVCI PRED VELIKIM IZAZOVOM: Pripadnici generacije Z nepripremljeni za savremeni svet rada (VIDEO)
Mnoge kompanije su otpustile radnike iz generacije Z samo nekoliko meseci nakon što su ih zaposlili.
Foto: Schutterstock
Kako generacija Z počinje da ulazi u svet rada, njena jedinstvena perspektiva i znatno drugačiji prioriteti od prethodnih radnih generacija će sigurno napraviti buru u svetu rada. Generacija Z će činiti 27% globalne radne snage do 2025. godine.
Međutim, mnoge kompanije su otpustile radnike iz generacije Z samo nekoliko meseci nakon što su ih zaposlili, a vlasnici preduzeća oklevaju da dovedu skorašnje diplomce zbog zabrinutosti oko njihove radne etike, komunikacijskih veština i spremnosti da urade posao, prema novom istraživanju.
Šest od deset poslodavaca je reklo da je ove godine već otpustilo one koji su nedavno diplomirali, dok je svaki sedmi rekao da je sklon da se uzdrži od zapošljavanja novih diplomaca naredne godine, pokazuje istraživanje koje je sproveo Intelligent.
Vlasnici preduzeća su bili oprezni pri zapošljavanju onih koji su rođeni na prelazu vekova, jer su često bili nepripremljeni za manje strukturisano okruženje, kulturnu dinamiku radnog mesta i očekivanje autonomnog rada.
- Iako možda imaju neko teoretsko znanje sa koledža, često im nedostaje praktično iskustvo iz stvarnog sveta i meke veštine potrebne za uspeh u radnom okruženju - rekao je glavni savetnik za obrazovanje i razvoj karijere kompanije Intelligent, Hui Nguien.

Foto: www.profimedia.rs
Za razliku od svojih starijih kolega, generacija Z pati od percepcije javnosti da su hronično ograničeni kratkim rasponom pažnje, lenjošću i insistiranjem na čvrstom balansu između posla i privatnog života.
U anketi, 75% kompanija je izjavilo da su neki ili svi njihovi nedavno diplomirani zaposlenici bili nezadovoljavajući.
Polovina poslodavaca je rekla da radnici generacije Z najverovatnije pokazuju nedostatak motivacije, dok je 39 odsto reklo da im nedostaju komunikacijske veštine, pokazalo je istraživanje.
Skoro polovina (46%) reklo je da su radnici generacije Z pokazali nedostatak profesionalizma na poslu.
Dakle, kako preduzeća mogu upravljati novim prijemom radnika kako bi maksimizirali svoje prednosti i minimizirali svoje slabosti? Gari Daglas, generalni direktor GDA Online Training, dao je svoje savete o tome kako preduzeća mogu da izvuku najbolje od zaposlenih u generaciji Z.
1. Usredsredite se na njihove potrebe i fokusirajte se na njihove snage
Kada imate posla sa novim zaposlenima bilo koje generacije, dobra je ideja da provedete neko vreme sa njima da biste stekli predstavu o njihovim ličnim prednostima i slabostima. Svaka osoba je drugačija, ali postoje neke šire generacijske razlike kojih treba biti svestan.
4 od 10 poslovnih lidera navode da je generacija Z nespremna za radno mesto kada napusti redovno obrazovanje. Za to su navedeni različiti razlozi, uključujući iskustva generacije Z tokom pandemije koja je dovela do propuštanja važnih događaja iz ličnog života, što znači da su imali manje mogućnosti da nauče meke veštine koje su starije generacije radile kao nešto što se podrazumeva.
Neki menadžeri za zapošljavanje naveli su to što je generacija Z "prva digitalna" kao njenu slabost, ali ako se to kanališe na pravi način, to može biti i snaga koja može pomoći da se poslovanje izdvoji od konkurencije. Njihov status digitalnih domorodaca može značiti da mogu da uoče mnogo bolje i jednostavnije načine za postizanje istog zadatka, tako da koristite njihovu svest o tehnologiji da poboljšate efikasnost vašeg poslovanja.
2. Dajte prioritet obuci i razvoju
Preduzeća često traže zaposlene koji su već obučeni i spremni za rad, navodeći strah od osipanja zaposlenih, troškove i vreme kao razloge za to. Međutim, postoje prednosti preuzimanja zaposlenog koji ima malu ili nikakvu prethodnu obuku. To znači da možete da ih obučite da rade zadatke na način na koji vaše preduzeće želi da se urade, bez loših navika ili predubeđenja iz ranijih uloga.
Međutim, nisu samo zaposleni iz generacije Z ti koji se mogu boriti da rade dobro bez obuke. Bez adekvatnih mogućnosti za razvoj i učenje, zaposlenima možda nedostaju neophodne veštine da efikasno obavljaju svoje uloge, što može dovesti do smanjene produktivnosti, povećanih grešaka i smanjenog zadovoljstva klijenata… Nedostatak mogućnosti za obuku, takođe, može da ometa angažovanje i motivaciju zaposlenih, što rezultira većom stopom fluktuacije i trajnim poteškoćama u privlačenju vrhunskih talenata, dok je ogromnih 94% zaposlenih izjavilo da će ostati na poslu koji im daje mogućnosti za razvoj. Veoma se isplati ozbiljno shvatiti ulaganje u obuku postojećeg osoblja.
3. Ponudite im prilike da rastu
Iako će obuka pomoći zaposlenima u generaciji Z da nauče teoriju koja stoji iza niza ključnih mekih veština, i dalje će im trebati prilike da ono što su naučili primene u praksi pre nego što ovladaju veštinom. Nedostatak iskustva sa stvarima kao što su profesionalni razgovori i komunikacija na radnom mestu može biti izvor problema u mnogim slučajevima. Na kraju krajeva, kako možemo da učimo bez iskustva?
Nuđenje mogućnosti novim zaposlenima da preuzmu vlasništvo nad određenim zadacima i projektima je odličan način da se prikupe. Generacija Z je posebno poznata po svojoj nezavisnosti i sposobnosti da se samomotiviše, tako da ima smisla iskoristiti te kvalitete nudeći im odgovornosti da pokažu od čega su napravljeni. Omogućavanje regrutima da razviju nove veštine je takođe od suštinskog značaja. Nedavni izveštaj je pokazao da 80% zaposlenih iz generacije Z želi posao koji im omogućava da istražuju i razviju nove setove veština, umesto da se fokusiraju isključivo na jednu veštinu. Prihvatanje želje generacije Z za raznovrsnošću može na kraju pomoći poslovanju tako što ćete razviti višestruko kvalifikovano osoblje koje može da se okrene nizu različitih dužnosti.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)