SRUŠIO SE VOJNI AVION, IMA MRTVIH?! U F-16 bio i predsednik države! Padobrani se nisu otvorili! (VIDEO)

Autor:

Svet

13.09.2024

13:46

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Zbog pada aviona, ministar odbrane otkazao je aeromiting u Trećoj vazduhoplovnoj bazi

SRUŠIO SE VOJNI AVION, IMA MRTVIH?! U F-16 bio i predsednik države! Padobrani se nisu otvorili! (VIDEO)

Foto: Facebook/Printscreen/"По света и у нас" - новините на БНТ

Vojni trenažni avion L-39 srušio se danas u vazduhoplovnoj bazi "Graf Ignjatievo" u Bugarskoj, pri izvođenju složenog manevra na izuzetno maloj visini, prenosi Novinite.

Tokom nesreće, padobrani se nisu otvorili, a avionom su upravljala dva pilota. Zasad nije poznato šta se sa njima dogodilo. Usled pada aviona izbio je požar.

 

 

- Preduzete su sve mere da se požar lokalizuje i utvrde uzroci tragične nesreće - rekla je savetnica za medije ministra odbrane Evelina Branimirova.

Ranije danas je predsednik Bugarske Rumen Radev učestvovao kao kopilot u demonstracionom letu borbenog aviona F-16 u toj vazdušnoj bazi.

Zbog pada aviona, ministar odbrane Bugarske Atanas Zaprjanov otkazao je aeromiting u Trećoj vazduhoplovnoj bazi, saopštilo je resorno ministarstvo, preneo je Tanjug.

Trenažni avion L-39 "Albatros"

Avion L-39 Albatros je mlazni trenažer visokih performansi koji je dizajnirao i proizvodi Aero Vodochodi u Češkoj Republici.

Pored obavljanja osnovne i napredne obuke pilota, takođe je leteo u borbenim misijama u ulozi lakog napada.

Neobično je to što letelica nikada nije dobila izveštajno ime NATO-a.

L-39 Albatros je dizajniran tokom 1960-ih kao naslednik Aero L-29 Delfin, ranog osnovnog aviona za obuku na mlazni pogon.

Izvodeći svoj prvi let 4. novembra 1968. godine, postao je prvi školski avion na svetu koji je opremljen turboventilatorskim pogonom.

Masovna proizvodnja L-39 Albatros nastavljena je 1971. godine, godinu dana kasnije, većina zemalja Varšavskog pakta je formalno priznala kao njihov omiljeni primarni trener.

Shodno tome, hiljade L-39 bi se proizvodilo za različite vojne kupce u istočnoj Evropi. Pored toga, izvezen je u niz zemalja širom sveta i kao trenažni i kao laki jurišni avion.

Od 1990-ih postao je popularan i među civilnim operaterima. Do kraja veka, više od 2.800 L-39 služilo je sa preko 30 vazduhoplovnih snaga.

Razvijeno je nekoliko derivata L-39 Albatros. Tokom 1980-ih, Aero Vodochodi ga je koristio kao osnovu za L-59 Super Albatros, uvećani i ažurirani model.

Štaviše, linija L-39 bi bila proširena na L-139, prototip L-39 opremljen motorom Garrett TFE731 zapadnog porekla.

Borbeno orijentisan razvoj aviona, označen kao L-159 ALCA, ušao je u proizvodnju 1997. godine i od tada ga je nabavljao niz izvoznih kupaca.

Proizvodnja originalnog L-39 okončana je sredinom 1990-ih, a porudžbine su značajno opadale nakon završetka Hladnog rata. Na sajmu u Farnborou u julu 2014, Aero Vodochodi je najavio lansiranje L-39NG, unapređene i modernizovane verzije L-39.

Ovaj program je predviđen za proizvodnju novih aviona uporedo sa opsežnom rekonstruisanjem postojećih aviona. Godine 2023. nastavljena je proizvodnja L-39NG, sa 34 naručena aviona.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading