SRUŠIO SE VOJNI AVION, IMA MRTVIH?! U F-16 bio i predsednik države! Padobrani se nisu otvorili! (VIDEO)
Zbog pada aviona, ministar odbrane otkazao je aeromiting u Trećoj vazduhoplovnoj bazi
Vojni trenažni avion L-39 srušio se danas u vazduhoplovnoj bazi "Graf Ignjatievo" u Bugarskoj, pri izvođenju složenog manevra na izuzetno maloj visini, prenosi Novinite.
Tokom nesreće, padobrani se nisu otvorili, a avionom su upravljala dva pilota. Zasad nije poznato šta se sa njima dogodilo. Usled pada aviona izbio je požar.
- Preduzete su sve mere da se požar lokalizuje i utvrde uzroci tragične nesreće - rekla je savetnica za medije ministra odbrane Evelina Branimirova.
Ranije danas je predsednik Bugarske Rumen Radev učestvovao kao kopilot u demonstracionom letu borbenog aviona F-16 u toj vazdušnoj bazi.
Zbog pada aviona, ministar odbrane Bugarske Atanas Zaprjanov otkazao je aeromiting u Trećoj vazduhoplovnoj bazi, saopštilo je resorno ministarstvo, preneo je Tanjug.
Trenažni avion L-39 "Albatros"
Avion L-39 Albatros je mlazni trenažer visokih performansi koji je dizajnirao i proizvodi Aero Vodochodi u Češkoj Republici.
Pored obavljanja osnovne i napredne obuke pilota, takođe je leteo u borbenim misijama u ulozi lakog napada.
Neobično je to što letelica nikada nije dobila izveštajno ime NATO-a.
L-39 Albatros je dizajniran tokom 1960-ih kao naslednik Aero L-29 Delfin, ranog osnovnog aviona za obuku na mlazni pogon.
Izvodeći svoj prvi let 4. novembra 1968. godine, postao je prvi školski avion na svetu koji je opremljen turboventilatorskim pogonom.
Masovna proizvodnja L-39 Albatros nastavljena je 1971. godine, godinu dana kasnije, većina zemalja Varšavskog pakta je formalno priznala kao njihov omiljeni primarni trener.
Shodno tome, hiljade L-39 bi se proizvodilo za različite vojne kupce u istočnoj Evropi. Pored toga, izvezen je u niz zemalja širom sveta i kao trenažni i kao laki jurišni avion.
Od 1990-ih postao je popularan i među civilnim operaterima. Do kraja veka, više od 2.800 L-39 služilo je sa preko 30 vazduhoplovnih snaga.
Razvijeno je nekoliko derivata L-39 Albatros. Tokom 1980-ih, Aero Vodochodi ga je koristio kao osnovu za L-59 Super Albatros, uvećani i ažurirani model.
Štaviše, linija L-39 bi bila proširena na L-139, prototip L-39 opremljen motorom Garrett TFE731 zapadnog porekla.
Borbeno orijentisan razvoj aviona, označen kao L-159 ALCA, ušao je u proizvodnju 1997. godine i od tada ga je nabavljao niz izvoznih kupaca.
Proizvodnja originalnog L-39 okončana je sredinom 1990-ih, a porudžbine su značajno opadale nakon završetka Hladnog rata. Na sajmu u Farnborou u julu 2014, Aero Vodochodi je najavio lansiranje L-39NG, unapređene i modernizovane verzije L-39.
Ovaj program je predviđen za proizvodnju novih aviona uporedo sa opsežnom rekonstruisanjem postojećih aviona. Godine 2023. nastavljena je proizvodnja L-39NG, sa 34 naručena aviona.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)