OGRANIČENJA ĆE RAZBESNETI PUTNIKE: Nova pravila za ručni prtljag u avionima, OVO VIŠE NEĆE BITI DOZOVLJENO
Pravila važe od 1. septembra 2024. godine
Nedavno ažurirana regulativa EU najavila je nova pravila i ograničenja za putnike koji putuju evropskim avio-kompanijama, prenosi "Šengen Njuz".
Od 1. septembra 2024. godine, putnici će biti ograničeni na najviše 100 ml tečnosti u svom ručnom prtljagu, uključujući aerosol i gel kontejnere. Ovo je izazvalo reakcije Međunarodnog saveta aerodroma (ACI) Evrope, koji je izrazio zabrinutost zbog potencijalnog negativnog uticaja nove mere na iskustvo putovanja i aerodrome.
ACI Evropa je istakla da će nova mera imati negativan uticaj na iskustvo putnika i aerodrome koji su već investirali u C3 skenere, napredne uređaje za detekciju tečnosti. Do sada su ovi skeneri omogućavali putnicima da nose tečnosti bez ikakvih ograničenja, ali će novo ograničenje dovesti do značajnog operativnog opterećenja i finansijskih troškova za aerodrome. Naime, kupovina C3 skenera može koštati skoro osam puta više od običnih mašina, a troškovi održavanja su četiri puta veći.
Generalni direktor ACI Evropa, Oliver Jankovec, istakao je da su aerodromi koji su rano usvojili ovu novu tehnologiju teško kažnjeni i operativno i finansijski. On je pozvao Komisiju EU i države članice da uspostave mapu puta sa postavljenim ciljevima za ovu privremenu meru, te je istakao potrebu za "pravnom sigurnošću" putem naprednog sistema sertifikacije EU.
Neki aerodromi u Nemačkoj, Irskoj, Italiji, Litvaniji, Holandiji, Švedskoj i Malti već su instalirali C3 skenere, dok je u Velikoj Britaniji ukupno šest manjih aerodroma implementiralo ove uređaje. Međutim, britanske vlasti nisu imale konkretnu mapu puta za uvođenje novog pravila.
Vlada Velike Britanije zahtevala je od britanskih aerodroma da uvedu nove skenere do 1. juna 2024. godine, ali su mnogi aerodromi, uključujući najveće i najprometnije, zatražili dodatno vreme za implementaciju. Kao rezultat toga, implementacija novih skenera odložena je za još godinu dana.
Novo ograničenje za putnike u avionima, posebno u vezi sa tečnostima u ručnom prtljagu, izazvalo je reakcije i zabrinutost među evropskim aerodromima i putnicima, dok se očekuje da će dalje usklađivanje sa novom regulativom zahtevati dodatne napore i investicije.
Podsetimo, danas oko 11 časova, na beogradskom aerodromu došlo je do novog kratkotrajnog prekida rada sistema za prijavu na let. Ovaj problem, koji je saniran u roku od oko 15 minuta od strane nadležnog provajdera, uzrokovan je globalnim softverskim kvarom van kontrole aerodroma.
Prethodnog četvrtka i petka, isti softverski kvar uticao je na druge aerodrome na području Evrope, Bliskog istoka i Afrike. Ovi prekidi u radu softvera za prijavu na let, koji koriste avio-kompanije, mogu dovesti do usporavanja ček-in procesa i, posledično, do određenog odstupanja u redu letenja.
Sve nadležne službe na beogradskom aerodromu sarađuju kako bi se minimizovao uticaj ovakvih situacija na komfor putnika. S obzirom da je kvar rešen u najkraćem mogućem roku, ne očekuju se značajna odstupanja u današnjem redu letenja uzrokovana ovom situacijom.
Ovaj novi slučaj pokazuje koliko globalni softverski kvarovi mogu imati značajan uticaj na avio-industriju i putovanja širom sveta. Važno je da se nadležne službe brzo i efikasno suoče sa ovakvim problemima kako bi se minimizovale smetnje za putnike i avio-kompanije.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)