ŠOK IZ ČILEA: Hrvat želi da upravlja najvećim zalihama litijuma na svetu! (FOTO, VIDEO)
Gabrijel Borić, čileanski predsednik hrvatskog porekla čiji su preci došli u tu južnoameričku državu u 19. veku, objavio je da planira da nacionalizuje industriju litijuma u Čileu.
Borić je naveo da time planira da podstakne razvoj čileanske privrede i istovremeno zaštiti životnu sredinu.
Rojters navodi da bi ovim šokantnim potezom u zemlji koja ima najveće zalihe litijuma na svetu vremenom bila prebačena kontrola nad ogromnim operacijama u Čileu vezanim za litijum sa gigantima te industrije SQM i "Albemarle" na posebnu državnu kompaniju.
Prema podacima Geološkog instituta SAD (USGS) Čile raspolaže sa 9,2 milijarde metričkih tona litijuma, a druga na listi je Australija sa skoro upola manjim rezervama od 4,7 milijardi metričkih tona tog metala neophodnog za savremene tehnologije.
Britanska agencija ocenjuje da Borićeva najava predstavlja najnoviji izazov za proizvođače vozila na električni pogon koji nastoje da obezbede dovoljno materijala za izradu baterija pošto sve više zemalja želi da zaštiti svoje prirodne resurse.
Podseća se da je Meksiko prošle godine nacionalizovao svoja nalazišta litijuma, a Indonezija je 2020. zabranila izvoz ruse nikla, ključnog materijala potrebnog za izradu baterija za vozila na električni pogon.
- Ovo nam je najbolja šansa koju imamo za prelazak na održivu i razvijenu ekonomiju. Ne možemo sebi da priuštimo to da je propustimo - naveo je Borić u televizijskom obraćanju naciji.
Čileanska vlada neće odmah obustaviti aktuelne ugovore za iskopavanje litijuma, ali se nada da će kompanije "Albemarle" i SQL, koji su prvi i drugi najveći proizvođač litijuma na svetu, biti otvoreni za učešće države u tim operacijama i pre isteka ugovora. Ugovor SQM ističe 2030, a "Albemarlea" 2043. godine.
Cene litijuma u padu zbog manje potražnje u Kini
Rojters navodi da Borićeva objava nije pokrenula nagli rast cena litijuma. Navodi se da su one pale za više od 70 odsto od novembra prošle godine, kada je dostignut istorijski maksimum, a razlog za to je slabljenje potražnje za vozilima na električni pogon u Kini, jednom od najvećih svetskih tržišta u toj oblasti.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)