U OVOJ EVROPSKOJ DRŽAVI CELOKUPAN JAVNI PREVOZ JE BESPLATAN! Napravili revoluciju i non-stop modernizuju vozni park! EVO KAKO TO USPEVAJU!

Autor:

Svet

26.03.2023

19:02

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Od 2020. godine svi oblici javnog prevoza, uključujući autobuse, vozove i potpuno nove tramvaje, besplatni su u celoj zemlji.

U OVOJ EVROPSKOJ DRŽAVI CELOKUPAN JAVNI PREVOZ JE BESPLATAN! Napravili revoluciju i non-stop modernizuju vozni park! EVO KAKO TO USPEVAJU!

Foto: Printskrin/Youtube/Travel Impressions by Haiko

Javni prevoz u Luksemburgu, jednoj od najbogatijih zemalja na svetu, već tri godine je brz i besplatan način da se stigne od jedne do druge tačke.

Od 2020. godine svi oblici javnog prevoza, uključujući autobuse, vozove i potpuno nove tramvaje, besplatni su u celoj zemlji, prenosi portal luxembourg.public.lu.

Sa mrežom koja se stalno prilagođava potrebama putnika i dodatnim tramvajima, ovaj vid prevoza postaje sve popularniji među stanovnicima i posetiocima.

Od 29. februara 2020. godine javni prevoz je besplatan za sve, stanovnike i turiste, tako da niko od njih ne mora da kupuje kartu.

Izuzetak su samo karte za prvu klasu u vozovima, koje treba platiti.

Međutim, svaki putnik mora da pokaže lična dokumenta ako kondukter zahteva da ih vidi.

Republika

Foto: Printskrin/Youtube/Travel Impressions by Haiko

Javni prevoz, Luksemburg

 

Sistem im omogućava da „lako putuju“, kao i da imaju „veoma pozitivan efekat za životnu sredinu“, kažu neki. Neki su popularni sistem počeli da posmatraju kao „osnovno pravo“.

Šema je delimično uvedena da bi se suzbio problem automobila u zemlji.

Luksemburg je 2020. godine imao najveću gustinu automobila u EU: 696 na 1.000 ljudi naspram proseka 560. Zemlja pati od lošeg saobraćaja i kao rezultat toga ima visok nivo emisija štetnih gasova koji izazivaju zagrevanje klime.

Meštani kažu da ih besplatan prevoz podstiče da ostave automobile kod kuće.

Prihod od karata je ranije iznosio 41 milion evra godišnje u Luksemburgu - što je samo deo više od 500 miliona evra tekućih troškova celog sistema javnog prevoza u zemlji. Deficit nadoknađuje kroz nešto veći porez.

- To je značajan trošak, ali… plaćaju ga svi poreski obveznici. Tu ima više pravičnosti jer očigledno oni koji plaćaju male poreze ne plaćaju ništa ili vrlo malo u ovom sistemu. A oni koji plaćaju više poreza... imaju cenu koja može biti malo viša - objašnjava Fransoa Bauš, zamenik premijera Luksemburga.

Bonus video:

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading