KAD NEMA UGLJA, IDE NA MASLINE: Austrijski voz isprobava novo gorivo, sve se puši kroz Beč (FOTO)

Autor:

Svet

25.09.2022

07:55

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Globalna energetske kriza, koja je naterala vlade širom sveta da uvedu mere štednje, održava se na sve sfere života, a tako je u Beču, jedno od znamenja bečkog luna parka „Prater“, voz „Liliputban“, bio prinuđen da zatraži novo gorivo.

KAD NEMA UGLJA, IDE NA MASLINE: Austrijski voz isprobava novo gorivo, sve se puši kroz Beč (FOTO)

Foto: Tanjug/Z. MIRKOVIĆ

Pošto dosadašnji snabdevač iz Engleske više ne isporučuje potreban ugalj, kojim je pokretana lokomotiva proizvedena 1928.godine, vlasnici su potražili novu vrstu goriva.

Umesto uglja prešlo se na presovane košpice maslina, a novo gorivo isprobava se svakog vikenda.

„Veoma smo uzbuđeni da vidimo kako će se ponašati naša lokomotiva sa novim gorivom“, rekla je direktorka „Liliputban-a“ Ana Klajndinst-Džili.

Lokomotive iz 1928.godine, koje su atrakcija za stare i mlade koji posete Prater, proteklih godina su vožene na ugalj koji se uvozio iz Engleske, jer je on bio odličnog kvaliteta za rad male železnice.

Taj ugalj proizvodio je manje dima i bolje je sagorevao.


Međutim, kompanija iz Engleske je usled krize smanjila proizvodnju i obustavila prodaju, pa je pred leto manjim klijentima, kao što je bečka Liliputban, obustavila prodaju.

Jedan zaposleni je uspeo da pronađe alternativno gorivo, i to u presovanim košpicama maslina.

Šef tehnike bečke „Liliputban“, koja pored lokomotiva na paru, koristi i lokomotive na biodizel, Ronald Durstmiler, kazao je za Tanjug da se radi o specijalnom gorivu, koji se sastoji od košpica maslina i čestica uglja.

„To izgleda kao ugalj, a sastoji se 50 odsto od košpica maslina i 50 odsto prašine od uglja. To se presuje i dobija prizvod koji izgleda i treba da se ponaša kao ugalj. Tim specijalnim ugljem doprinosimo i ekologiji, jer je emisija štetnih gasova manja“, objasnio je on.

Durstmiler je rekao da će se novo gorivo testirati u narednom periodu, tokom vikenda.

Prema njegovim rečima, energetska kriza pogodila je i ovu malu železnicu, koja vozi oko Pratera, jer je postalo teško pronaći ugalj na svetskom tržištu.

„Zbog toga smo se odlučili za ovaj proizvod, a i zato što smatramo da je biomasa gorivo budućnosti“, dodao je on.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading