ZAPALIO CIGARETU I ODVEO 66 LJUDI U SMRT: Svi su mislili da je teroristički napad u pitanju, ali nakon 6 godina je otkrivena istina

Autor:

Svet

27.04.2022

19:11

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Avionsku nesreću iznad Sredozemnog mora u kojoj je poginulo 66 osoba, prouzrokovalo pušenje cigarete pilota u kokpitu, piše britanski Telegraf.

ZAPALIO CIGARETU I ODVEO 66 LJUDI U SMRT: Svi su mislili da je teroristički napad u pitanju, ali nakon 6 godina je otkrivena istina

Foto: Tanjug/AP

Let MS804 putovao je u maju 2016. iz Francuske u Egipat, kada se srušio u more, pri čemu su poginuli svi u avionu tipa "erbas" A320. Među njima je bilo 12 francuskih turista, Britanac, 30 Egipćana, dva Iračanina i Kanađanin.

Egipatske vlasti su tada tvrdile da je avion oboren u terorističkom napadu - iako nijedna teroristička organizacija nikada nije preuzela odgovornost za napad.

Službena istraga je zaključila da je do nesreće došlo zbog pušenja cigarete u kokpitu zbog čega se zapalio kiseonik koji je cureo iz maske za hitan slučaj.

Egipatski piloti i inače su pušili u kokpitu i to nije bilo zabranjeno u vreme nesreće 2016., pokazuje izveštaj od 134 stranice koje su sastavili avionski stručnjaci i do kojeg je došao italijanski list "Korijere de la sera".

Zbog razloga koji nisu objašnjeni, inženjer za održavanje aviona je postavku na maski za kiseonik promenio iz normalnog u hitni način, zbog čega je ispuštala kiseonik.

Istražitelji nesreće su 19. maja oko 2:25 ujutro, nekoliko minuta pre nego što se avion srušio u more, identifikovali zvuk šištanja koje je nastalo zbog curenja kiseonika iz maske. Izveštaj je poslat sudu u Parizu.

Džuli, čiji su 41-godišnji brat i 75-godišnji otac poginuli u nesreći, rekla je: "Čekali smo od 2016. da saznamo zašto smo izgubili svoje najmilije, a službeno nam niko ništa nije rekao."

Godine 2018. je francuska kancelarija za nesreće u civilnom vazduhoplovstvu (BEA) rekao da je "u kokpitu najverojatnije izbio požar dok je avion leteo na visini krstarenja i da se vatra brzo širila, što je rezultiralo gubitkom kontrole nad avionom."

U tom izveštaju, nije se spominjalo curenje kiseonika ili pušenje cigareta u kokpitu.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading