SRUŠILI FEJS DA BI ISPUNILI SVOJE PRLJAVE NAMERE?! Evo šta se u stvari dogodilo sa Zakerbergovom kompanijom koja je i dan pre pada ŽESTOKO NAPADNUTA!

Autor: Republika

Svet

05.10.2021

08:07

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Postoji više teorija šta je uzrokovalo sedmočasovni pad rada Fejsbuka i njegovih servisa Instagrama i Vocapa, a prema najverovatnijem scenariju, iza svega stoje hakeri.

Republika

Foto: Tanjug/AP

Mark Zakerberg u velikim problemima 

Najpopularnija društvena mreža na svetu, Fejsbuk, koja u svom vlasništvu ima i Instagram i servise za poruke Mesindžer i Vocap, pala je juče u popodnevnim satima i bila nedostupna korisnicima širom sveta punih sedam sati, što je prvi takav slučaj u istoriji postojanja moćne američke kompanije osnivača Marka Zakerberga, koji je zato u trenu, pre svega zbog oglašivača, izgubio najmanje 6,6 milijardi dolara. 

Iz kompanije je brže bolje nakon povratka mreže u život saopšteno kako se to dogodilo dok su operativci radili na novom apdejtu softvera, pri čemu je došlo do greške koja ih je skupo koštala. Istovremeno, dobro upućeni izvori otkrili su da je i u sedištu Fejsbuka došlo do potpunog pada sistema, pa radnici nisu bili u mogućnosti da dođu do svojih radnih mesta kako bi otklonili kvar. Nisu radili aparati za kartice za otključavanje vrata, kao ni svi ostali elekstronski uređaji koji se napajaju iz istog izvora povezanog s mrežom.       

- Radnici su ubrzo uspeli da preko svojih računara upadnu u podsisteme i nekako resetuju programe kako bi uspeli da uđu u centar - naveli su izvori za britanski San. 

S druge strane, mnogi korisnici Fejsbuka tvrde da je ta kompanija sigurno bila na meti hakerskog napada jer su se podaci oko 1,5 milijardi ljudi, koji imaju profile na toj društvenoj mreži, pojavili na pojedinim sajtovima. To znači da su sajberkriminalci bez problema došli u posed ogromne količine ličnih podataka širom planete, što može da ima dalekosežne posledice, zaključuje britanski San.   

 - Sudeći po informacijama sajta PrivacyAffairs, korisnik jednog poznatog hakerskog foruma je objavio kako je su podaci 1,5 milijardi ljudi sada na izvolte - navodi list.  

Takođe, na istom sajtu jedna osoba tvrdi kako je licitirao 3.700 funti za podatke oko milion Fejsbuk korisnika. Među informacijama o ličnosti su ime, imejl, adresa, lokacija, pol, broj telefona, kao i broj korisničkog naloga.  

Iz Fejsbuka nisu komentarisali navode o hakerskom napadu, kao ni optužbe koje je na račun kompanije samo dan pre pada iznela bivša radnica tog giganta, Frensis Hogan. Ona je u javnost iznela brojne "prljavštine" o Zakerbergovoj firmi, a danas će čak svedočiti pred jednim pododborom Senata na ročištu pod nazivom "Zaštita dece na mreži".

Foto: Printscreen

Frensis Hogan napala je bivše poslodavce dan pre pada Fejsbuka

Hoganova, koja je radila kao menadžer proizvoda u timu Fejsbuka je, naime, optužila Fejsbuk u TV emisiji "60 minuta" da je više puta davao prednost profitu nad suzbijanjem govora mržnje i dezinformacija. Takođe, tvrdila je da je kompanija svesna da njen servis, Instagram, predstavlja štetu po mentalno zdravlje mladih ljudi, pre svega tinejdžerki, ali da ništa nije učinjeno da se to promeni.

- Bilo je sukoba interesa između onoga što je dobro za javnost i onoga što je dobro za Fejsbuk. I Fejsbuk je uvek iznova birao da optimizuje svoje interese, poput zarađivanja više novca - izjavila je ona tokom intervjua.

Upravo zbog tog intervjua javnošću su počele da se šire teorije da je kompanija Fejsbuk sama inscenirala svoj "pad" da bi skrenula pažnju sa optužbi, međutim, ispostavilo se, da je, ukoliko je to tačno, sebi samo nanela veću štetu.    

Podsetimo, prvi problemi s Fejsbukom su se pojavili u ponedeljak oko petnaest do pet po srednjeevropskom vremenu, dok je Tviter počeo da "zakazuje" nekoliko sati kasnije. Tek oko 23:15 su mnogi korisnici uspeli da pristupe svojim fejsbuk-nalozima, pa je kompanija izdala saopštenje. 

- Velikom broju ljudi širom sveta, kao i kompanijama koje zavise od nas: Izvinjavamo se! Radili smo jako da ovo popravimo i omogućimo ponovo pristup vašim nalozima i aplikacijama i srećni smo što smo se konačno vratili. Hvala vam što ste uz nas - rečeno je u saopštenju.  

Foto: Printscreen

Čak 43 odsto korisnika nije moglo da pristupi Vocapu 

U jednom trenutku je tokom jučerašnjeg dana blokirana i aplikacija za poruke Vocap, čijih je 43 odsto korisnika imalo problem da pristupi porukama, dok 27 odsto ljudi nije moglo ništa da pošalje putem tog servisa. Još je nejasno šta je izazvalo tu blokadu.    

Poteškoće u radu sinoć su prijavili i Gugl, Amazon, Spectrum, Verizon, Twitter, Snapchat, TikTok, Apple, Telegram i Cricket Wireless i takođe ne postoji objašnjenje šta se dogodilo sa tim servisima. Iako su pojedini korisnici prijavili da imaju probleme i sa pristupom svojim nalozima na Gmailu, iz te kompanije je rečeno da nije detektovan nijedan incident.    

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading