NASA upozorila: Veliki asteroid će u sredu biti veoma blizu Zemlje!

Autor: Republika

Svet

29.04.2020

Asteroid širok nešto više od dva kilometra u sredu će proći blizu Zemlje, ali naučnici američke svemirske agencije NASA kažu da objekat ne predstavlja nikakvu pretnju našoj planeti.

Asteroid koji je naučnicima poznat pod imenom 1998 OR2 nazvan je po godini kada je otkriven. Bezbedno će proći na razdaljini od 6,3 miliona kilometara od Zemlje - što je oko 16 puta veća distanca od one između Zemlje i Meseca.

Naučnici NASA-e kažu da se, po astronomskim standardima, zbog te razdaljine asteroid kvalifikuje kao objekat "blizu Zemlje" i zbog toga je vredan praćenja.

Svemirska agencija smatra objekte koji prolaze na razdaljini od 48 miliona kilometara od našeg planete objektima "blizu Zemlje". NASA ima svoju kancelariju za koordinaciju planetarne odbrane koja prati kretanje takvih objekata i predviđa njihove putanje kroz svemir.

U intervjuu koji je objavljen na vebsajtu svermirske agencije, menadžer Centra za studije objekata blizu Zemlje, Pol Čodas, kaže da veruje da su naučnici pronašli i pratili oko 90% objekata blizu Zemlje koji su široki najmanje kilometar i mogli bi da predstavljaju pretnju našoj planeti.

Čodas kaže da nijedan od objekata koje su otkrili ne predstavlja značajnu pretnju Zemlji. Međutim, Lindli Džonson, oficir NASA-ine planetarne odbrane, kaže da je objekat koji bi mogao da nanese ozbiljnu štetu Zemlji zbog svoje veličine izuzetno redak - ali neizbežan.

Ukoliko se takav objekat identifikuje, naučnici kažu da postoji niz planova za ranu zaštitu Zemlje - od toga da se uputi svemirska letelica da objekat preusmeri na putanju dalje od Zemlje, ili, ukoliko ima mnogo manje vremena - da se iskoristi nuklearno oružje da bi se objekat razbio na manje delove ili uništio.