POTENCIJALNO OPASAN: Asteroid veličine Keopsove piramide proleće pored Zemlje

Autor: Tanjug

Svet

11.08.2019

Izgleda da će ovaj avgust biti mesec ispunjen letovima asteroida u blizini Zemlje. Pre samo nekoliko dana iz NASA je saopšteno da će ogromno nebesko telo, "veće od Empajer stejt bildinga", proći pored naše planete. U međuvremenu je objavljeno i da će se još jedan ogroman asteroid, nazvan OU1, približiti Zemlji 28. avgusta, na udaljenosti od samo 0.00687 astronomskih jedinica (više od milion kilometara), otkrili su naučnici iz NASA Laboratorija za mlazni pogon.

Procenjuje se da će se asteroid širine oko 150 metara kretati prema našoj planeti brzinom od 13 kilometara na čas.

Taj asteroid je uvršten u Apolo grupu, koju čine potencijalno opasni asteroidi.

Pod potencijalno opasnim se smatraju sva nebeska tela sa minimalnom udaljenošću preseka orbite od 0,05 astronomskih jedinica i apsolutnom magnitudom od 22,0 ili manjom.

Asteroid koji se približava Zemlji veličine je Velike piramide u Gizi, piše "Dejli star", preneo je B92.

Pre samo nekoliko nedelja, asteroid nazvan OK 2019, slične velicine, protutnjao je na samo petini udaljenosti od Meseca.

Veruje se da je ogroman asteroid, koji je uočen tek kad je dodirnuo Zemljinu orbitu, imao snagu atomske bombe koja je u stanju da sravni grad.