AKO PATI IRAN, PATIĆE CEO SVET! Amerika svojom agresijom ZACEMENTIRALA SUDBINU SVIMA, ovo ne sluti na dobro!
Odluka Vašingtona da se priključi napadima Izraela na Iran podstakla je mnogobrojna strahovanja.

Foto: Tanjug/AP/Susan Walsh, Vahid Salemi
Tri prazna tankera za naftu i hemikalije skrenula su sa ulaza u Ormuski moreuz i promenila pravac, pokazuju danas objavljeni podaci firme za praćenje brodova Marin Trafik, u trenutku dok raste neizvesnost oko toga da li će Iran uzvratiti na američke napade i zatvoriti ovaj moreuz.
Tankeri "Meri C" i "Red rubi" usidrili su se u blizini Fudžairaha kod obale Ujedinjenih Arapskih Emirata, dok je treći brod, Kohzan Maru, plovio Omanskim zalivom, pokazuju podaci ove firme, preneo je Rojters.

Foto: shutterstock/Lensw0rId, google map/printscreen
Japanske kompanije za brodski prevoz nafte, Nipon Jusen i Micui OSK Lajns, saopštile su danas da su svojim plovilima naložile da maksimalno skrate vreme provedeno u Persijskom zalivu iako će nastaviti da prolaze kroz Ormuski moreuz.
U međuvremenu, najmanje dva supertankera okrenula su se i vratila sa ulaza u Ormuski moreuz posle američkih udara na Iran, nakon što zbog nasilja u regionu koje traje već više od nedelju dana mnogi brodovi ubrzavaju svoje kretanje ili menjaju rutu u tom području, prenosi Rojters.
Odluka Vašingtona da se priključi napadima Izraela na Iran podstakla je strahovanja da bi Teheran mogao da zatvori Ormuski moreuz kojim se transportuje oko 20 odsto svetske nafte i gasa, zbog čega se predviđa da će cena barela dostići 100 dolara, navela je agencija.
Iranski parlament je doneo odluku o zatvaranju moreuza, koju treba da odobri najviše nacionalno bezbednosno telo.
POREMEĆAJ PLOVIDBI VEĆ KRENUO!
Poremećaj plovidbi Ormuskim moreuzom je već počeo, pri čemu tanker izbegavaju da provode više vremena nego što je potrebno u tom području, navode izvori u sektoru brodskog transporta.
Kompanija Sentosa Šipbrokers sa sedištem u Singapuru saopštila je da je protekle nedelje broj praznih tankera koji su ušli u Persijski zaliv opao za 32 odsto, dok je broj polazaka napunjenih tankera manji za 27 posto nego početkom maja.
Supertanker Kosvisdom Lejk juče je stigao do Ormuskog moreuza da bi se zatim okrenuo i pošao u pravcu juga, da bi se danas ponovo vratio i nastavio put prema luci Zirku u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, pokazuju podaci firme za praćenje brodova "Kpler i LSEG".
Ovaj brod trebalo je da isporuči naftu Kini, a iznajmila ga je firma koja radi za kinesku naftnu kompaniju Sinopec.
Drugi supertanker "Saut lojalti" danas je napravio sličan zaokret i ostao izvan moreuza.
Predstavnik tajvanske naftne kompanije Formoza Petrohemikal kazao je da će brodovi pokušati da smanje koliko god mogu vreme provedeno u Ormuskom zalivu zbog konflikta.
Iran je i ranije pretio da će zatvoriti Ormuski moreuz, ali to do sada nikada nije učinio, podsetio je Rojters.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)