Prava poslastica za ljubitelje automobilizma
Svaka trka, bilo da je reč o Formuli 1 ili trkama izdržljivosti predstavlja pravi spektakl za ljubitelje automobilizma. Za one istinske zaljubljenike u trkačke izazove, koji pomno prate "brze točkove", okrete volanom kod svake krivine, emocije prilikom svakog zaokreta, prava poslastica stiže u junu ove godine, iz malog francuskog grada,Le Mana.
Foto: PromofotoUkoliko bi običnog prolaznika na ulici pitali šta znaju o Le Manu, najverovatnije bi samo revnosni čitaoci turističkih vodiča ili zaljubljenici u istoriju Francuske, odgovorili da je reč o gradiću na severozapadu Francuske, na nekih 185 km od Pariza, koji sa skoro 150 hiljada stanovnika, zvanih Manceaux i Mancelles, žive uglavnom uobičajan i miran život . "Uglavnom", jer jednom godišnje, od 1923. godine, ovaj grad se pretvara u pravi "hram brzine", zahvaljujući svetski čuvenoj auto trci - 24 časa Le Mana.
Foto: Promofoto
I ne bi možda iznenadila toliko činjenica da je 24 časa Le Mana - najstarija trka izdržljivosti na planeti, kao i da se, pored Velike nagrade Monaka i 500 milja Indijanopolisa smatra jednom od tri najprestižnije trke u svetu automobilizma koliko i podatak, sa kojim će se složiti svi poznavaoci automobilizma, da je reč o jedinstvenom ispitu za svako trkačko vozilo, vozače i ceo tim.
I to upavo zahvaljujući prirodi 24 časa Le Mana koja na stazi Circuit de la Sarthe formiranoj od zatvorenih javnih puteva dužine gotovo 14 km, traje ni manje ni više nego 24 sata. Zato je ovde glavni atribut svakog tima, pored brzine, upravo izdržljivost kao i pouzdanost svake pojedinačne karike – od tehničke opremljenosti i stabilnosti vozila, fizičke i psihičke pripremljenosti vozača kojih je ukupno troje u svakom timu, do inženjera koji pomno prate trku iz boksa, odgovaraju za strategiju i u potpunosti kontrolišu rad tima tokom trke.
Iz tog razloga ne čudi ni podatak da se trkački timovi upravo za ovaj "Everest" u svetu automobilizma pripremaju tokom cele godine kako bi dostigli maksimalne performanse vozila, ali i otišli korak dalje u organizaciji timskog rada, sticanju novih znanja i veština, postizanju harmonije u sistemu gde svaka karika igra svoju ulogu i gde i najmanja greška ima svoju cenu.
Foto: Promofoto
Tokom skoro celog veka koliko se vozi 24 časa Le Mana, upravo zbog prirode takmičenja ali i konfiguracije staze na kojoj se trka vozi, u fokusu proizvođača automobila nije bila samo izrada najbržeg vozila, već prvenstveno automobila koji će pružiti najbolje performanse na stazi, što pored brzine uključuje i test na izdržljivost, implementaciju tehničkih inovacija a koje su za cilj imale brže startovanje, veću stabilnost automobila pri velikim brzinama, bolju aerodinamiku, poboljšane tehničke performanse motora, optimalniju potrošnju goriva, pa čak i novi pristup u izradi farova i osvetljenja, uzimajući u obzir da se deo trke održava i u noćnim satima.
Sve to dovelo je do značajnih promena i u samoj autoindustriji, jer su proizvođači automobila pravi test imali upravo na 24 časa Le Mana, na stazi zatvorenog tipa koja se van trke koristi u drumskom saobraćaju, pa je samim tim lošije održavana u odnosu na neke staze koje su namenjenje isključivo trkama. Istovremeno priprema vozača iziskuje jaku fizičku i mentalnu spremnost koja je naophodna kako bi odgovorili na izazove višečasovne brze vožnje, a koja se postiže snažnim fizičkim treninzima, ali i regulisanjem načina kao i pridržavanjem režima ishrane tokom cele godine.
Foto: Promofoto
Inače, premda se svi timovi takmiče istovremeno, postoje odvojene klase automobila koji učestvuju u trci. Reč je o namenski izrađenim Le Mans prototipima klase LMP1 i LMP2 koje se razlikuju po brzini, težini i snazi motora. Odvojene kategorije podeljene su na osnovu serijskih GT automobila u zavinosti od brzine, snage i težine, na klase GTE-PTO i GTE- AM. Na kraju, samo jedan tim ima pravo na pobedničko postolje koje se tradicionalno u svetu automobilzma obeležava "prskanjem šampanjcem", tzv. "champagne shower", a reč je o tradiciji koja je prvi put ustanovljena upravo na 24 časa Le Mana, davne 1967. godine, u znak trijumfa ekipe Forda i njihove pobede nad čuvenim Ferarijem.
O značaju dvadesetčetvoročasovnog maratona govori i podatak da je krajem devedesetih ova trka postala inspiracija za organizaciju jednog od vodećih šampionata u svetu automobilizma, Evropske serije Le Man. Reč je o seriji trka izdržljivosti (endurance races) koje se organizuju tokom cele godine, u nekoliko etapa, a šampionsku titulu, treću godinu zaredom, u 2018. godini osvojio je G-Drive Racing tim. Zvanično gorivo G-Drive Racing tima je premijum gorivo G-Drive, koje je dostupno i potrošačima u Srbiji i regionu, na svim NIS Petrol i GAZPROM benzinskim stanicama.
Pod vođstvom čuvenog Romana Rusinova, G-Drive Racing tim će pokušati i ove godine da u ekstremnim trkačkim uslovima, uz podršku šampionskog G-Drive goriva, odbrani titulu u Evropskoj seriji Le Man, ali i da se umeša u borbu za pobedničko postolje na stazi koja za mnoge automobilste predstavlja životni izazov i glavni cilj u trkačkoj karijeri– pogađate, reč je o 24 časa Le Mana.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.

Komentari (0)