REVOLUCIONARNO! U kosmosu otkriven ZID DUG 1.4 MILIJARDE SVETLOSNIH GODINA! Dobio ime po jednom kontinentu

Autor: Tanjug, Republika

15.07.2020

12:24 >> 12:18

Naučnici su otkrili nebesku strukturu napravljenu od galaksija dugačku više od 1,4 milijarde svetlosnih godina i duboku 600 miliona na nebu nad Južnim polom, koji do nedavno nikada nije viđen, navodi se u izveštaju.

RepublikaFoto: youtube.com/Balkanski Trezor

Zid Južnog pola, kako je nazvan, nalazi se uz južnu granicu kosmosa iz perspektive Zemlje i sastoji se od hiljada galaksija, gasa, prašine i tamne materije, izvestili su "Vajs" i "Tehnolodži rivju", preneo je Foks njuz.

To je ujedno i jedna od najvećih poznatih struktura u svemiru.

Zid je među nizom struktura koje čine kosmičku mrežu, uključujući Veliki zid, Prazninu, Veliki zid Sloan i Veliki zid Herkul Korona-Borealis, najveća poznata strukturu na 10 milijardi svetlosnih godina širine.

O Zidu Južnog pola, kako je otkriće nazvano, prvo je objavljen članak u časopisu "Astrofizikal džurnal".

Zid Južnog pola je poseban po tome što je toliko blizu, udaljen je tek pola milijarde svetlosnih godina i delimično ga je bilo teško dosad uočiti zato što se nalazi odmah iza galaksije Mlečni put, u Zoni galaktičke pomračenosti.