NEVEROVATNO OTKRIĆE U SREDIŠTU MLEČNOG PUTA! Naučnici snimili džinovske mehure što ukazuje na jednu stvar!

IZVOR: sputnjik.rs

nedelja, 15. 9. 2019.| 08:08

Međunarodni tim naučnika, koji koristi Južnoafričku opservatoriju za radio astronomiju i "MeerKAT" teleskop, saopštio je da je otkrio par ogromnih mehura u središtu Mlečnog puta, koji izgledaju kao veliki peščani sat

youtube.com/ NorthwesternU

Naučnici smatraju da je to jedna od najvećih struktura koja je ikada zapažena u našoj galaksiji i da je verovatno rezultat visokoenergetske erupcije koja se dogodila u blizini supermasivne crne rupe Mlečnog puta pre više miliona godina.

Uprkos tome što već dugo postoji u našoj matičnoj galaksiji, tek je odnedavno moguće uočiti je, zahvaljujući naprednim instrumentima teleskopa, koji mogu detektovati radio emisiju i kroz guste oblake svemirske prašine.

Naučnici su u novom radu, koji je objavljen ove nedelje u časopisu "Nature", opisali strukturu u obliku peščanog sata - dugačka je nekoliko stotina svetlosnih godina.

- Središte naše galaksije je relativno mirno, u poređenju sa drugim galaksijama sa vrlo aktivnim centralnim crnim rupama - rekao je Ijan Hejvud sa Univerziteta u Oksfordu, glavni autor studije, a prenosi RTS.

pixabay.com
Oksford

- Uprkos tome, centralna crna rupa Mlečnog puta može, s vremena na vreme, postati netipično aktivna. Moguće je da je jedna takva aktivnost pokrenula događaje koji su rezultirali konstrukcijom nalik na peščani sat - objasnio je Hejvud.

Prema mišljenju članova istraživačkog tima - novo otkriće bi moglo pomoći u rešavanju prethodnih misterija i pružiti odgovore o prirodi i o nastanku magnetnih filamenata, koji su primećeni još osamdesetih godina prošlog veka.

Ove strukture su duge nekoliko desetina svetlosnih godina i široke su jednu svetlosnu godinu.

- Radio mehuri otkriveni "MeerKAT-om" sada mogu da rasvetle poreklo filamenata - rekao je Farhad Jusef-Zadeh sa Univerziteta "Nortvestern".

youtube.com/ NorthwesternU
Farhad Jusef-Zadeh

Više od 100 filamenata je u relaciji sa novootkrivenim mehurima. Tim naučnika je vršio ultra-precizna osmatranja centra naše galaksije i otkrio je da su "mehuri - blizanci", odnosno - da su skoro jednaki i po obimu i po obliku, što sugeriše da su nastali tokom nasilnog praska.

- Ovi ogromni mehuri do sada su bili sakriveni odsjajem izuzetno svetlih radio emisija iz centra galaksije - rekao je Fernando Kamilo iz Južnoafričke astronomske opservatorije u Kejptaunu.

On je dodao da smo sa ovim neočekivanim otkrićem postali svedoci manifestovanja procesa kao što su galaktičko odlivanje energije i materije u Mlečnom putu.

Ko je, bre, taj drogeraš da po njemu nazivate našu ulicu? Evo kako je Džon Lenon dobio pa izgubio ulicu u Novom Sadu
Prečešljan internet: Ovo je reč godine

REVOLUCIONARNO OTKRIĆE: Mlečni put KRIV?
Naučnici nemaju pojma šta se desilo! Planeta je zvonila 20 minuta, misteriozni fenomen registrovali seizmički aparati, ali ne i ljudi
REVOLUCIONARNO OTKRIĆE: U Sibiru pronađena glava vuka sa sve ušima krznom i mozgom, ali iz ledenog doba!
(VIDEO, FOTO) Astronom snimio udarac meteora u Jupiter: Da li će posle ovoga ostati ožiljak?
Kako je nastala kasica prasica?

Kako je nastala kasica prasica?

ŠOK! Starac (90) se napuderisao kokainom! Upao u panični napad
ŠOK! Starac (90) se napuderisao kokainom! Upao u panični napad

Tanjug

 - ponedeljak, 11. 11. 2019. u 08:47 0

Čuveni rečnik Kolins dikšneri proglasio je "klimatske proteste" kao svoj izbor za reč godine za 2019, ističući da se upotreba tog...

Težak bolesnik! Poznati stručnjak (63) za Napoleona iseckao svoju devojku (24) i planirao da se obesi u kostimu Bonaparte

Republika

 - ponedeljak, 11. 11. 2019. u 08:24 0

Ugledni istoričar iz Rusije Oleg Sokolov (63) ubio je svoju 24-godišnju devojku, a onda je upao u reku dok je pijan pokušavao da se reši...

(VIDEO) Retka pojava iznad Jagodine: Pojavile se dve duge, a prema obačijama OBABEZNO treba da ZAMISLITE OVO

Telegraf, Republika

 - nedelja, 10. 11. 2019. u 18:55 0

Posle kiše uvek dolazi Sunce, a sa njim i duga. Međutim, kada su se dve duge danas pojavile na nebu iznad Jagodine, svi su pohitali...

Stiže vrhunac otvaranja velikog energetskog Portala 11:11 - znakovi su svuda

Stiže vrhunac otvaranja velikog energetskog Portala 11:11 - znakovi su svuda

atma.hr

 - nedelja, 10. 11. 2019. u 17:06 0

Pre nekoliko se dana počeo je da se otvara vrlo moćan energetski portal, a kulminacija je u ponedeljak, 11.11.2019. Energije portala 11:11...

Ka Zemlji ide asteroid dva puta veći od Ajfelovog tornja! Još veća grdosija približiće se našoj planeti za Božić!

Republika

 - nedelja, 10. 11. 2019. u 11:19 0

Procenjuje se da će asteroid, daleko veći od Ajfelove kule proći pored Zemlje za manje od dve nedelje, upozorila je NASA.

(FOTO) NE ZNA SE KOJA JE BOLJA: Koja dva genija su ovo smislila?

Često se dešava da u zgradama i na lokalima viđamo nepismene poruke, zavisno od toga ko ih piše,...

(VIDEO) Hrabri ronioci se upustili u borbu na život i smrt s ajkulom

Australijanac Džo Petrovič uživao je u podvodnom ribolovu na obali Perta u Australiji, kada je...

Samo u Srpskom telegrafu - informacije kojih nema u drugim medijima

Naslovna za 12. 11. 2019.