Naučnici tvrde da su vanzemaljci već bili na Zemlji!

IZVOR: sputniknews.com

sreda, 11. 9. 2019.| 08:29

Enriko Fermi prvi je postavio paradoks, koji je kasnije dobio ime po njemu, postavljajući pitanje: „Gde su svi?“. Od tada astrofizičari razmišljaju o tom pitanju i tvrde da je bilo dovoljno vremena da se pojave inteligentni oblici života, iako nismo došli u kontakt sa njima.

pixabay.com

Vanzemaljske civilizacije možda su već istražile galaksiju i posetile Zemlju, a da mi to ne znamo, navodi se u novom istraživanju objavljenom u časopisu „Astronomikal džurnal“.

Prema istraživanju koje je vodio Džonatan Kerol Nelenbak, kompjuterski naučnik Centra za integrisano istraživačko računarstvo Univerziteta u Ročesteru, inteligentni oblici života imali su vremena da istraže galaksiju i naš zvezdani sistem.

Studija "Fermijev paradoks i efekat Aurore: Naselje egzocivilizacije, širenje i stabilna stanja" nudi drugačije odgovore na Fermijev paradoks koji postavlja pitanje zašto još nismo otkrili znakove vanzemaljske inteligencije.

Fizičar Enriko Fermi prvi je definisao paradoks postavljajući pitanje: „Gde su svi?“

Astrofizičar Majkl Hart formalno je istražio Fermijev paradoks kad je u svom radu iz 1975. godine tvrdio da u našoj galaksiji ne mogu biti dve napredne civilizacije ako o nekoj drugoj, za vreme dok se formirala, nismo ništa saznali.

- Ako ne vodite računa o kretanju zvezda kad pokušavate da rešite ovaj problem, u osnovi vam ostaje jedno od dva rešenja. Ili niko ne napušta svoju planetu ili smo jedina tehnološka civilizacija u galaksiji - izjavio je Džonatan Kerol Nelenbak za „Biznis insajder“.

pixabay.com

Prema njegovim rečima, zvezde kruže oko centra galaksije različitim stazama i različitim brzinama.

U tom slučaju, civilizacijama bi trebalo mnogo više vremena da se šire preko zvezda nego što je Hart procenio. Vanzemaljske civilizacije možda još nisu stigle do nas ili su došle do Zemlje pre nego što se ljudski rod razvio.

Istraživači su pokušali da odgovore na Fermijev paradoks na više načina zasnovanih na različitim hipotezama, ali autori najnovije studije tvrde da prethodna istraživanja nisu uzela u obzir činjenicu da se naša galaksija kreće.

Baš kao što planete kruže oko zvezda, tako i zvezdani sistemi kruže oko galaktičkog centra. Naš solarni sistem, na primer, okrene se oko galaktičkog centra na svakih 230 miliona godina.

Ako se neka civilizacija pojavi u zvezdanom sistemu daleko od druge, putovanje bi se moglo učiniti kraćim ukoliko bi sačekali da se njihova orbitalna putanja približi naseljenom sistemu zvezda, navodi se u studiji.

- Ako je milijardu godina dovoljno dug period, to je onda jedno od rešenja Fermijevog paradoksa. Naseljeni svetovi su toliko retki da na njihovu pojavu morate čekati duže vreme nego što je vreme trajanja neke civilizacije - navodi glavni istraživač.

Dok su se zbunjivali scenarijima u kojima bi vanzemaljci mogli postojati, naučnici su koristili numeričke modele kako bi simulirali kako se civilizacije mogu širiti kroz galaksiju, zaključujući kako Mlečni put može biti ispunjen zvezdanim sistemima o kojima ne znamo ništa.

Drugi argument u debati o vanzemaljskom životu je ono što je Hart nazvao „argumentom A“: na Zemlji nema međuzvezdanih posetilaca i nema dokaza o prethodnim posetama, što ne znači da nikad nisu bili ovde, ističu autori najnovijeg istraživanja.

pixabay.com

Ako je do takve posete došlo pre više miliona godina, verovatno nije preostalo ništa od materijalnih dokaza prisustva vanzemaljaca.

Moguće je da su vanzemaljci prošli kraj Zemlje i kad su je ljudi naseljavali, ali su odlučili da je ne posete ili možda nisu ni razmatrali da posete već naseljenu planetu.

U svakom slučaju, ovakvi nalazi ne bi trebalo da nas obeshrabre, sugerišu istraživači.

U narednih nekoliko godina naša mogućnost da otkrivamo i posmatramo potencijalno naseljive planete dramatično će se poboljšati sa pojavom novih tehnologija.

Svemirski teleskop „Habl“ i tranzitni satelit za nadgledanje egzoplaneta (TESS) nastavljaju potragu, a NASA konstruiše „Džejms Vebov svemirski teleskop“, koji će možda biti sposoban da gleda prostor i vreme sve do velikog praska.

(VIDEO) Otkrivena misterija: Evo zašto avioni izbegavaju let preko Tihog okeana
Iskorišćen kondomi, crvi, prljave gaće, deponija! Radmila je čistačica 10 godina, nagledala se svega, a zbog jedne gadosti je zaplakala

(VIDEO) Vanzemaljci napadaju?! Snimljeno misteriozno svetlo nasred okeana!
(VIDEO) SVET U ŠOKU: Novi objekat ušao u Sunčev sistem - pripada vanzemaljcima?
Na mesecu otkriveno zlato!
BOG HAOSA prolazi pored Zemlje, za ovo čudovište iz svemira nemamo odbranu, CRNO NAM SE PIŠE!
"BOG HAOSA" prolazi pored Zemlje, za ovo čudovište iz svemira nemamo odbranu, CRNO NAM SE PIŠE!

(VIDEO) Otkrivena misterija: Evo zašto avioni izbegavaju let preko Tihog okeana

(HIT FOTO) Žena otkrila ko je čuveni Mile parketar iz muževljevog imenika! Kad se sad nije šlogirala, nikad neće
1.000 asteroida blizu Zemlje: Oni su našu planetu doveli na rub propasti

1.000 asteroida blizu Zemlje: Oni su našu planetu doveli na rub propasti

Republika

 - utorak, 22. 10. 2019. u 08:47 0

Prema podacima NASA, tokom proteklih godinu dana Zemlji se približilo oko hiljadu asteroida, ali su svi prošli pored planete na bezbednom...

U Jerusalimu otkrivena ulica koju je sagradio Pontije Pilat

U Jerusalimu otkrivena ulica koju je sagradio Pontije Pilat

sputniknews.com, Republika

 - utorak, 22. 10. 2019. u 08:24 0

Izraelski arheolozi otkrili su u Jerusalimu ulicu koja datira iz vremena Pontija Pilata, a pretpostavlja se da je to bila glavna ulica...

Kuća krcata otrovima! Izbacite kancerogene predmete iz doma - zdravlje nam je već ugroženo!

Sensa

 - ponedeljak, 21. 10. 2019. u 08:47 0

Ovi predmeti sadrže otrovne materije koje su kancerogene i mogu izazvati mnoge druge zdravstvene probleme.

3 saveta za NESREĆAN brak! Mladencima ovo svi govore - ako vam je do razvoda onda poslušajte

Republika

 - ponedeljak, 21. 10. 2019. u 08:24 0

Predstavljamo vam tri saveta za "srećan" brak koja, iako su dobronamerna, nikada ne bi trebalo da poslušate.

(VIDEO, FOTO) Zavirite u najčudnije selo u Srbiji! Kuće su od kamenih krovova, a priroda nestvarna!

Agencije, Republika

 - ponedeljak, 21. 10. 2019. u 08:08 0

Projekat Fondacije "Arhitekta Aleksandar Radović" pod nazivom "Oživljavanje kamenog sela" jedan je od deset projekata koji će se...

(VIDEO) Rog bika završio u rektumu toreadora! Užasavajući snimak kruži internetom

Španski matador Marijano de la Vina (57) zadobio je teške povrede nakon što ga je udario...

(VIDEO) Gledajte, divite se i uživajte: Zavirite u spavaću sobu vodene kornjače - mnogi će joj zavideti

Kada dođe vreme za počinak, kornjače potraže mirno mesto sa konstantnom temperaturom, prestanu...

Samo u Srpskom telegrafu - informacije kojih nema u drugim medijima

Naslovna za 23. 10. 2019.