VREME JE NOVAC: Ovo je ruska tajna dobre organizacije

Autor: Jelena JOKANOVIĆ

Lifestyle

15.08.2017

23:23 >> 00:15

Eh, da mi je samo više vremena... Koliko ste puta to rekli? Kada je reč o vremenu, svi smo jednaki - moćni ga nemaju više, siromašni manje, i ni jedni ni drugi ga ne mogu sačuvati.

pixabay.com

Ipak, uspešni ljudi su poznati po tome da veoma dobro znaju da upravljaju svojim vremenom. Ruski naturolog Georgij Nazarov savetuje kako da bolje rasporedite svoje vreme.

Budite efikasniji

 

Mnogo vremena u životu gubimo pokušavajući da izgledamo zauzeto. Neki posao realno možemo obaviti za pet do deset minuta, a drugima često pokušavamo da predstavimo da to zahteva mnogo više vremena i rada, odugovlačimo posao i preduzimamo gomilu nekih nepotrebnih radnji. Rastežući posao mi postajemo neefikasni.

Ne obazirite se na vreme

Ne organizujte se prema tome koliko vremena treba da radite, već šta treba da uradite. Ukoliko se organizujemo prema vremenu, postajemo neefikasni. Mi znamo da treba da radimo osam sati u toku dana, i u tom slučaju razvlačimo posao na tih osam sati, iako realno možemo da ga uradimo za daleko kraće vreme. Međutim, ako sebi damo određeni zadatak "ja danas želim da završim to i to", mi ćemo se potruditi da to završimo što brže i efikasnije, a nakon toga ćemo imati vremena da se bavimo svojim životom. Tako mnogo više posla obavimo za kraće vreme i štedimo ga za privatni život. Posao zahteva postizanje određenih rezultata, a ne da nepotrebno trošimo vreme.

Ne preterujte sa obavezama

Veoma često organizujemo mnogo neefikasnih sastanaka na kojima gubimo vreme. Organizujemo desetak sastanaka u toku dana i samo trčimo s jednog na drugi. Pritom ih zakazujemo toliko knap da ako se na jednom zadržimo duže nego što smo planirali, pomera se naše funkcionisanje u toku dana. To predstavlja veliki grč za nas i opterećenje. Većina tih sastanaka potpuno je neefikasna, njima se ništa ne postiže. Ljudi se raspravljaju, pričaju, a niko da se seti da uzme olovku i zapiše o čemu su pričali i šta su se konkretno dogovorili da urade. Bolje imati tri sastanka dnevno ili jedan koji je ključni, nego trošiti vreme na nešto što ne daje rezultate.

Napravite analizu

Procenite s kim možete održati efikasan sastanak i postići dogovor, a sa kim samo pričate u prazno, a ne postižete nikakav konkretan rezultat. Na takav način možete smanjiti broj sastanaka. Osim toga, tako ćemo uvek birati najbolje, podsticati sebe da postižemo dobar uspeh i rezultat. Sve one koji pokušavaju da odugovlače, da zavaraju, sa kojima gubimo vreme treba eliminisati iz života jer, misleći da će se oni promeniti, gubimo svoje vreme. Programirajte svoj mozak da automatski prepoznaje takve ljude i sa takvima odmah prekidajte kontakt. Organizujte svoj život sa ljudima koji cene svoje i vaše vreme, koji rade na sebi i stalno se usavršavaju i samim tim će biti više zadovoljstva.

Postavite ograničenja

Veoma često gubimo mnogo vremena čekajući. Na primer, ugovorimo neki sastanak i onda čekamo nekog ko po običaju kasni. Nerviramo se, umesto da sebi jednostavno postavimo ograničenje. Čekaću

15 minuta, a nakon toga odlazim. Na taj način možemo mnogo efikasnije da funkcionišemo jer prestajemo da gubimo svoje vreme, a polako ćemo iz života isključiti ljude koji jednostavno ne umeju da cene naše vreme.

Odvojte vreme za sebe

Izbegavajte da dan započnete otvaranjem mejlova ili poruka na telefonu jer na taj način drugi ljudi haos svog funkcionisanja prenose na nas. Ako je prvo što ujutru vidimo kad se probudimo neki mejl sa negativnim sadržajem, to može poremetiti ceo naš dan. Odvojte bar sat vremena ujutru za sebe, popijte čaj, uradite vežbe i kontrasno tuširanje. Tek potom se polako uključite u aktivan dan. Isto tako važno je da imate svoje vreme pred spavanje, kao neka vrsta programa za laku noć.

Savet plus: Rasteretite ponedeljak, tog dana zakažite manje sastanaka, pa onda postepeno povećavajte obaveze ostalim danima.

Rad od kuće

Ako postoji mogućnost, organizujte svoj posao tako da možete da ga radite od kuće. Na taj način ćete uštedeti vreme koje gubite u neefikasnom provođenju vremena na poslu, i na putu do posla i od posla.

Saradnici su važni

Takođe, birajte sebi ljude s kojima funkcioništete. Ako ste stalno nezadovoljni na poslu, a samo kukate i ništa ne preduzimate, greška je u vama. Međutim, ako nam nešto ne odgovara u velikoj meri, a ne možete da rešite problem razgovorom i imate mogućnosti, promenite posao.

Radite koliko je neophodno

Mnogi efikasnost svog rada mere time koliko možemo da zaradimo. To je veoma pogrešan pristup jer, trudeći se da zaradimo više, gubimo svoje slobodno vreme i ostaje nam vrlo malo vremena za privatni život. Ne povezujte više utrošenog vremena s više zarađenog novca. Umesto toga, budite efikasniji na poslu, pa ćete sa manje uloženog vremena zaraditi više novca.

Procenite važnost

Za kraj, Nazarov savetuje da dobro procenite i koliko je to što želimo da uradimo za nas važno i koliko smo zaista vremena spremni da uložimo u to. Za neke stvari vredi čekati, za druge pak ne.

Komentari (0)

Loading