JEDANAEST PROIZVODA KORISNIH ZA SRCE: Ruski nutricionista preporučuje da se OVI proizvodi koriste u svakodnevnoj ishrani!

Autor: Republika

Lifestyle

25.09.2021

11:31

Kada govorimo o zdravlju srca i krvnih sudova onda pre svega govorimo o ishrani, mada veliku ulogu imaju i ekologija i genetske predispozicije. Čime možemo hraniti srce, motor našeg organizma?

pexels.com

Foto: Ilustracija

Ovaj važan organ zahteva i poseban pristup. Na zdravlje srca veoma utiče ishrana. Koja je hrana korisna za zdravlje srca?

- Najvažnije pravilo za ljude koji žele da očuvaju zdravlje svog srca je hidratacija organizma. Potrebno je popiti 1,5-2 litre vode dnevno, smanjiti unos soli i šećera i ne konzumirati masnu hranu - rekao je nutricionista Aleksandar Andrejev, prenosi Sputnjik.

Proizvodi koji su korisni za srce:

Riba: bogata je polinezasićenim masnim omega-kiselinama koje sprečavaju zgrušavanje krvi i bolest krvnih sudova

Biljno ulje: bogato vitaminom E i antioksidantima
Šargarepa: izvor vitamina A, E, K, folne kiseline i kalijuma, koji su neophodni za stabilan rad srčanog mišića
Orasi, lešnici, bademi i pistaći: snižavaju nivo holesterola i sadrže mononezasićene masti ili masne kiseline koje poboljšavaju balans šećera u krvi
Banane: sadrže kalijum i magnezijum koji normalizuju procese krvotoka i nivo hemoglobina u krvi
Nar: sprečava razvoj ateroskleroze
Laneno seme: smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja koja su povezana sa arterijama i trombozama
Beli luk: razređuje krv i snižava nivo holesterola
Grašak, pasulj, soja, sočivo: ove biljke daju belančevine srčanom mišiću koje normalizuju njegov rad
Sušene kajsije: sadrže mnogo kalijuma i antioksidanata
Paradajz: normalizuje srčani ritam.

Lekari preporučuju da se ovi proizvodi koriste u svakodnevnoj ishrani. Pored toga, potrebno je češće jesti povrće, voće i salate začinjene maslinovim uljem. Kako bi meso bilo ukusnije i zdravije potrebno ga je kuvati u sopstvenom soku.

Bombone, torte i drugi slatkiši se mogu zameniti poslasticom koja se može napraviti kod kuće od: mlevenih sušenih kajsija, suvog grožđa, šljive, meda, limuna, oraha i 20-30 grama crne čokolade.

Za jače srce - fizička aktivnost

Za zdravo srce je važna i fizička aktivnost. Najkorisniji sportovi su brzo hodanje, trčanje, vožnja bicikla, plivanje i ples.

Neki lekari preporučuju i efikasne vežbe kao što su hodanje na prstima ili dok ležite na leđima, podižite lopatice, zadnje delove trupa i nogu. Jedini uslov je da se glava i pete ne odvajaju od poda.

Komentari (0)

Loading