Koliko vode treba da popijete dnevno? Ta doza nije ista za sve, evo kako da izračunate tačnu količinu!

Autor: Republika

Lifestyle

15.02.2020

10:04

Naučnici tvrde kako je proteklih unošenje preteranih količina vode u organizam postao trend, a postoji zanimljiv način kako izračunati individualnu potrebu svakog organizma.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

Iako se često navodi kao stroga preporuka stručnjaka, osam čaša vode na dan je zapravo mit, otkrivaju naučnici. Naime, količina vode i potreba za njom varira od čoveka do čoveka, pa ne postoji određena brojka koja bi se odnosila na sve ljude, piše Biznis Insajder. 

Osim toga, čovek od 20 do 30 posto vode dobija iz hrane, posebnou letnjim mesecima kada je sezonsko voće i povrće bogato vodom. Tako se, na primer, krastavcima, lubenicama i sličnim namirnicama može hidrirati organizam, pa će verovatno i potrebe za pijenjem vode biti manje.

Odrasli zdravi ljudi će retko imati problem s dehidriranošću jer će im organizam sam javiti pre nego što se to dogodi, a najugroženiji su stariji, hronični bolesnici i deca.

Koliko stvarno treba popiti - test po boji

Realno, ženama je dovoljno oko 1,6 litara dnevno, a muškarcima oko dve litre - isključivo vode. Ali, kao što je već navedeno, uz namirnice bogate vodom ta se potreba smanjuje. Postoji i bolje merilo - a to je naprosto provera boje urina. Ako je on taman, definitivno vam nedostaje vode jer je optimalno da urin bude svetlo žut. Kod preterane hidriranosti, on postaje gotovo bezbojan, poput same vode.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

Izračunajte neophodnu količinu vode posle treninga

Tokom intenzivnog treninga kroz znoj izgubićete između jedan i četiri posto telesne težine na sat, a tu količinu je neophodno nadoknaditi, savetuju stručnjaci.

pixabay.com
Foto: Ilustracija

- Kako biste otkrili koliko vam je vode potrebno nakon vežbanja da nadoknadite izgubljeno, izmerite se neposredno prie i neposredno nakon treninga - savetuje Wilijam Adams, jedan od direktora Instituta Korey Stringer, koji je među najvažnijim svetskim institucijama kad je reč o istraživanju zdravlja sportista i fizički aktivnih osoba.

Ideja je da se popije vode u iznosu od 150 odsto težine koju ste izgubili. Dakle, ako ste lakši 200 grama, treba da popijete 300 mililitara vode. Ne morate sve popiti istog trenutka, ali popijte što pre.

Komentari (0)

Loading