Kako su ove stene stigle ovde? Kad naučnici ostanu u šoku!

Autor: b92.net, Republika

29.03.2019

Istraživači su pronašli stene na malom ostrvu između Madagaskara i istočne obale Afrike, što predstavlja vrlo misteriozno otkriće. Zašto? Pa, ove stene ne bi trebalo ovde da se nalaze.

Kvarcit je masivna metamorfna stena koja nastaje metamorfozom kvarcnog peščara. Metamorfoza peščara u kvarcit dešava se usled velikog pritiska i temperature. Takvi termodinamički uslovi vezani su za tektonsku kompresiju u orogenim pojasevima.

Stene o kojima je reč, kvarcit otkrili su istraživači Univerziteta Kolumbija nakon što su za njih čuli iz više medija. Uputili su se na lokaciju kako bi proverili ove natpise i zaista su potvrdili prisustvo kvarcita koji se obično nalazi u područjima visokih temperatura i pritiska.

- Ovo je u potpunoj suprotnosti sa tektonskim pločama. Stene kvarcita ne pripadaju vulkanskim ostrvima - navode.

Kvarcit čini čak polovinu planine na ostrvu Anžuan, tačnije 1036 kvadratnih kilometara ostrva koje pripadaju Komorskim ostrvima.

Poput lanca havajskih ostrva, Anžuan se formirao zbog vulkanskih erupcija što čini prisustvo kvarcita na ostrvu još zanimljivijim.

Naučnici kažu da bi jedino objašnjenje moglo biti kontinentalno i tektonsko kretanje ploča, ali hemija vulkanskih stena na ostrvu ne odgovara povezanosti sa zemljinom korom.