BRIGE ZBOG LETENJA AVIONOM: Vežite se slećemo, a možda i nećemo
Kada bismo znali sve šta se dešava sa i u avionima, možda se ne bismo s toliko poverenja peli u "čelične ptice"… Ima stvari koje je zanimljivo znati kad je reč o putovanju avionima, mada ima i onih koje brinu, pa je korisno da to sve pročitamo ako hoćemo da povedemo malo više računa o sopstvenoj bezbednosti.
Na primer, više od 50 posto pilota iz Britanske asocijacije pilota priznalo je kako su bar jednom zaspali u kokpitu. To toliko ne brine jer je s njima uvek kopilot, ali brine da ih se 29 posto probudilo iz sna i našlo kopilota kako spava... Evo još nekih stvari koje verovatno niste znali u vezi sa ovom temom.
VEĆINA PILOTA DOŽIVELA JE UDAR MUNJE
Međutim, čini se da ih to ne brine previše. Tako je jedan izjavio kako je "samo čuo veliku buku i video bljesak" i to je bilo to. U svakom slučaju, nema straha, jer munja neće oboriti avion.
MNOGI AVIONI PREVOZE POKOJNIKE I ORGANE
Neki ljudi umru daleko od mesta na kojem bi trebalo da budu sahranjeni, pa ih treba transportovati, a isto važi i za prevoženje organa. Ali, po pravilu nikad nećete znati da li se s vama vozi pokojnik jer je ukrcavanje tela prilično diskretno.
ROLS ROJS TESTIRA AVIONSKE MOTORE NA NEOBIČAN NAČIN
Testovi se vrše ispaljivanjem mrtvih kokošaka, koje mogu da lete do 300 kilometara na sat.
SEKIRA U AVIONU
Razlog za to je da bi se, u slučaju nesreće lakše došlo do pojedinih delova aviona. Sekiru je pokušao da iskoristi i pilot avioprevoznika Džermanvings, kada je shvatio da se kopilot Andreas Lubic zaključao u kokpit i pokušava da sruši avion. Nažalost, sekira mu nije pomogla, pa je zbog Lubicove ludosti 150 ljudi izgubilo život.
SLUŠALICE KOJE DOBIJETE NISU NOVE
Slušalice koje možete da dobijete za vreme leta nisu nove, iako su uredno zapakovane. One se posle čišćenja pakuju ponovo nazad.
OVLAŠĆENJA PILOTA
Pilot ne upravlja samo avionom, već može i da uhapsi putnika, napiše kaznu, a u pojedinim slučajevima i napiše testament umirućeg putnika.
TURBULENCIJE
Ukoliko ste nervozni, rezervišite jutarnji let jer su u popodnevnim satima turbulencije češće.
PILOTI NE SMEJU DA JEDU ISTU HRANU
Razlog za to je mogućnost trovanja hranom, a ne sme nipošto da se dogodi da se oba pilota otruju hranom zbog bezbednosti putnika.
BEZBEDNOST
Letenje je druga najbezbednija opcija transporta. Daleko bezbednija od automobila i brodova, ali je od letenja mnogo sigurnija - vožnja liftom.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)