Šta da radite ako ne možete da se kontrolišete blizu hrane?

Autor: Ziba Redif

Lifestyle

20.06.2021

12:08

Pandemija koronavirusa predstavlja veoma teško vreme za mnoge ljude koji imaju problema sa ishranom.

freepik.com
Ilustracija

Uz to, postoji mnoštvo razloga zbog kojih se možda osećate kao da ne možete da se kontrolišete blizu hrane – i verovatno ne postoji samo jedan okidač koji je odgovoran za to. S obzirom na to da postoje različiti uzroci, ne postoji ni samo jedan način koji bi pomogao pri kontroli.

1. Potrudite se da redovno jedete

Preskakanje obroka ili zabrana namirnica može biti uzrok zašto neki ljudi osećaju kao da ne mogu da se kontrolišu blizu hrane. Zato je ključan način da se suprotstavite ovom osećaju – da jedete tako da ne razmišljate o gladi. Nutricionisti smatraju da treba jesti sve, ali umereno, i da, ako dozvolimo sebi da jedemo ono za čim žudimo, možemo da nastavimo svoj dan umesto da se opteretimo tom hranom.

2. Preformulišite negativne priče o hrani

Preoblikovanje mišljenja koje vam ne pomaže krucijalni je korak ka slobodi u ishrani. Ovo često podrazumeva otpuštanje rigidnih pravila o tome šta, kada i koliko treba da jedemo. Treba da budemo svesni jezika koji okružuje ishranu. Ne treba da prihvatite označavanje određene hrane kao „dobre”, „loše” i „zabranjene”. Zauzvrat, obroci više neće biti emotivno bojno polje, kao ranije.

3. Usmerite svoje emocije direktno

Još jedan od razloga zbog kojih se neka osoba može osećati kao da ne može da se kontroliše blizu hrane jeste izazovna emocija, kao što je stres ili tuga. Mnogi ljudi su naučili da hranom prebrode svoja osećanja. Zato trenutak pauze i sagledavanja stvari može pomoći da otkrijete koren emocija umesto da stvorite način da pobegnete od njih. Nutricionisti predlažu vođenje dnevnika za ovu svrhu.

4. Uradite nešto što vam pruža zadovoljstvo

Često od hrane pravimo izvor zadovoljstva, posebno kada branimo sebi unos određenih namirnica. Ne postoji ništa suštinski loše sa time da povremeno jedemo da bismo se bolje osećali. Ipak, ako mislite da je ishrana zbog zadovoljstva jedini razlog zbog kog se osećate kao da ne možete da se kontrolišete blizu hrane, možda bi vam pomoglo razvijanje alternativnih izvora zadovoljstva.

5. Potražite stručnu pomoć

Ljudi koji ne mogu da se kontrolišu blizu hrane to ne mogu da urade iz različitih razloga, zbog čega je jedan pristup za sve nerealan. Znajući to, važno je konsultovati se sa ekspertom: to može biti ekspert za fizičko ili mentalno zdravlje, ili i jedan i drugi. Ako ne znate zašto se osećate kao da ne možete da se kontrolišete blizu hrane, idite i kod doktora opšte prakse kako biste isključili fizičke uzroke.

6. Pričajte sa nekim o svojim osećanjima

Iako usluge profesionalnog terapeuta mogu da budu od pomoći, nekim ljudima neće biti dobra opcija. Međutim, za druge, otvaranje misli i osećanja može biti neverovatno podsticajno. Važno je da zapamtite da su nepravilna ishrana i misli koje je prate veoma kompleksne stvari. Možete istražiti različite strategije za snalaženje pre nego što nađete onu koja je u skladu sa vama. Budite nežni prema sebi.

Komentari (0)

Loading