NAUČNICI OTKRILI LEK ZA MALARIJU?! Za otkriće zaslužan ROBOT

Autor: Republika

25.01.2018

Prema nalazima univerziteta u Kembridžu, otkriveno je da uobičajena hemikalija koja se nalazi u sapunu, pasti za zube, odeći i nameštaju, može predstavljati lek za malariju. Za ovo otkriće zaslužan je robot Eve, tačnije veštačka inteligencija.

RepublikaFoto: Youtube/Deep Look

Naučnici su još pre 20 godina zapazili da Triklosan, koji je još popularan kao antibakterijski agent, može da smanji učinak malarije.

Naime, tim naučnika zadao je robotu ispitivanje velike količine supstanci koje su odobrene od strane agencije za hranu i lekove FDA i da otkrije da li može da dodje do inhibicije enzima. Robot Eve je tako otkrio da enzim može inhibirati spoj pod nazivom Triklosan i to u dve vrste parazita koji uzrokuju malariju.

Tim istraživača je kasnije pokušao da testira Triklosan na razne načine kako bi potvrdili njegovo dejstvo. Došli su do zaključka da lek stvarno deluje. Ipak, triklosan može da dovede do poremećaja hormona, a postoji i inicijativa nekih lekara da se upotreba ovog leka strogo reguliše.

Robot Eve, razvijen u Mančesteru, služi da se ubrza proces otkrivanja droga, time što se ubrzava otkrivanje ogromnog broja jedinjenja da bi se videlo da li su aktivni protiv određenih meta kao što je vrsta bakterije ili parazita.